نفتالی بنت اسرائیل حق دارد آزادانه علیه ایران اقدام کند


تهران – ایرنا – نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که « جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا به او مجوز داده است که اسرائیل حق دارد آزادانه علیه ایران اقدام کند.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های عرب زبان امروز (دوشنبه) به نقل از «نفتالی بنت» جزئیات گفت و گوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «جوبایدن» رئیس جمهور آمریکا را که روز گذشته انجام شد فاش کردند.  


این رسانه‌ها با این عنوان که «نفتالی بنت » نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) جزئیات گفت و گوی خود با « جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را فاش کرد به نقل از وی نوشتند: «جو بایدن» به وی اطلاع داده است که اسرائیل حق دارد آزادانه علیه ایران اقدام کند. 


بنت گفت: به بایدن گفتم که ما با توافق یا بدون توافق آزادیم که علیه ایران اقدام کنیم.  


وی افزود: در این گفت و گو مخالفت اسرائیل با توافق هسته‌ای با ایران را برای «بایدن» توضیح دادم. 


«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیروز (یکشنبه) بر حمایت بی‌دریغ خود از امنیت [ رژیم ] اسرائیل و حمایت کامل از  سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین تاکید کرد. 


بر اساس بیانیه کاخ سفید، «جو بایدن» در تماسی تلفنی با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امنیت مشترک و دیگر تهدیدهای منطقه خاورمیانه از جمله تهدید ایران و نیروهای نیابتی آن را مورد بحث و بررسی قرار داد و تاکید کرد که آن‌ها (ایران و آمریکا) توافق کرده‌اند که تیم‌هایشان همچنان در رایزنی نزدیک قرار داشته باشند. 


اخیراً چندین دور مذاکره با هدف احیای توافقنامه هسته‌ای ایران که در سال ۲۰۱۵ بین تهران و گروه «۵+۱» (۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد + آلمان) امضا شد و آمریکا در سال ۲۰۱۸ بصورت یکجانبه از آن خارج شد، در وین برگزار شده است. 


واشنگتن پس از خروج از برجام، تحریم‌های اقتصادی را مجدداً علیه ایران اعمال کرد و تهران نیز در پاسخ به این اقدام برخی از محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت‌های هسته‌ای خود را کنار گذاشت.  


تهران در جریان گفت‌وگوهای کنونی بر موضوع لغو تحریم‌ها تاکید دارد و تاکید می‌کند که توافق جدیدی یا تعهدی بیش از آنچه در توافق در قالب اصلی آن آمده است را نمی‌پذیرد.