مجتمع فرهنگی ساحلی چاکسر محمودآباد حریم ساحل را پس داد


ساری – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تخریب سازه‌های مجتمع ساحلی این مجموعه فرهنگی در چاکسر محمودآباد در اجرای دستور رییس جمهور مبنی بر عقب نشینی از حریم ۶۰ متری دریا خبر داد.


عباس زا ع دوشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت : پس از دستور رییس جمهوری به دستگاه های اجرایی برای عقب نشینی از سواحل دریای خزر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قبل از ابلاغ وزارتخانه برای تخریب سازه های داخل حریم فرهنگی تفریحی چاکسر پیشگام شد تا الگویی برای دیگر دستگاه های اجرایی باشد.


وی با بیان اینکه این مجتمع تنها مکان متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بود که در حریم دریا واقع شده بود، گفت: با تخریب مجتمع فرهنگی تفریحی و ساحلی چاکسر محمودآباد که در حریم ۶۰ متری دریا واقع شده بود، اکنون مردم به طور کامل به دریا دسترسی دارند.


زارع با اشاره به بازدید چند روز پیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجتمع فرهنگی تفریحی چاکسر محمودآباد ،  گفت که آن سفر هم در راستای اجرای دستور رییس جمهور و کسب اطمینان از انجام درست دستور بوده است.


مجتمع فرهنگی – تفریحی چاکسر در بحش سرخرود محمود آباد واقع است و حدود ۱۰ هکتار مساحت دارد.


رییس جمهور دهم بهمن ماه امسال دستور فوری برای عقب نشینی دستگاه های دولتی از حریم ۶۰ متری دریا صادر و ضرب الاجل ۲۰ روزه برای تحقق این دستور تعیین کرده بود.


ساعاتی پس از صدور دستور آیت الله سیدابراهیم رییسی ، حریم ۶۰ متری دریا در ساحل شهرستان بابلسر که متعلق به سازمان بهزیستی بود با حضور میدانی استاندار مازندران آزاد شد.


طی روزهای گذشته اقدامات مشابهی در تمامی ۱۵ شهرستان ساحلی مازندران انجام شد که آخرین مورد آن عقب نشینی یک نهاد نظامی از حریم دریا در شهرستان تنکابن طی روز جاری بود.