ستاد عالی بازی های آسیایی در سال ۱۴۰۱ چه زمان تشکیل خواهد شد


تهران- ایرنا- نخستین ماه از سال ۱۴۰۱ درحالی رو به پایان است که خبری از برگزاری جسله ستاد عالی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نیست.


به گزارش ایرنا، پنجم دی‌ماه سال ۱۴۰۰، نخستین جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ تشکیل شد و طی آن تصمیم گرفته شد جلسات ستاد هر ۲ هفته یکبار برگزار شود. با این حال، آخرین جلسه ستاد مذکور در سال گذشته که مقرر بود در تاریخ ۲۱ اسفندماه برگزار شود، لغو شد. هفته آخر فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ نیز در حال سپری شدن است و هنوز خبری از برگزاری جسله ستاد عالی بازی‌های آسیایی نیست. این در حالی است که تنها ۵ ماه تا آغاز المپیک آسیایی فرصت باقی است و هنوز اعضای ستاد عالی نیز به صورت رسمی معرفی شده‌اند.


سیاست‌گذاری در خصوص کم و کیف حضور کاروان ایران در رویدادهای آسیایی و المپیک، از جمله وظایف ستاد عالی بازی‌هاست و برگزاری منظم جلسات در تعیین تکلیف فدراسیون‌ها و سرپرستان کاروان‌ها نقش مهمی دارد. رسیدگی به وضعیت معیشت قهرمانان در زمره برنامه‌های ستاد عالی بازی‌هاست و با توجه به فاصله اندک باقی‌مانده تا آغاز رقابت‌های هانگژو هنوز وضعیت حقوق قهرمانان نیز تعیین نشده و این مساله موجبات اعتراض ورزشکاران اعزامی به بازی‌ها را فراهم کرده است.


این در حالی است که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ورزشکاران اعزامی ۱۸ ماه حقوق دریافت کردند اما در فاصله ۵ ماه مانده به بازی‌های آسیایی هنوز هیچ برنامه و مصوبه‌ای در این خصوص به تصویب نرسیده است.


از طرفی نهایی شدن ترکیب کاروان اعزامی ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی نیز در گروه برگزاری و از سر گرفتن جلسات ستاد عالی بازی‌هاست.


به نظر می‌رسد از برگزاری منظم جلسات ستاد عالی بازی‌ها، کمک شایانی به اعزام کاروانی کیفی به رویدادهای مهم پیش‌رو خواهد کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40