مشکلات خوابگاه پسران دانشگاه مراغه مرتفع شد


تهران- ایرنا- رییس دانشگاه مراغه از برطرف شدن مشکلات یکی از خوابگاه‌های پسرانه این دانشگاه خوابگاه خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، در چند روز گذشته انتشار برخی تصاویر از خوابگاه شماره ۳ دانشگاه مراغه که با آغاز سال تحصیلی در اختیار دانشجویان پسر این دانشگاه قرار گرفته بود، بحث برانگیز شد.


بر اساس این تصاویر، ساختمان در نظر گرفته شده برای این دانشجویان به هیچ عنوان قابل سکونت نبود که موجب اعتراض آنها و دست به دست شدن شرایط فیزیکی خوابگاه در شبکه های مجازی شد.


خبرنگار ایرنا، این موضوع را با هاشم داداش پور رییس سازمان امور دانشجویان مطرح کرد که با پیگیری های سازمان امور دانشجویان از دانشگاه مراغه مشکلات خوابگاه این دانشگاه مرتفع شد.


در این زمینه علی زاد شکوریان رییس دانشگاه مراغه به ایرنا گفت: این دانشگاه حدود سه هزار و ۶۰۰ دانشجو دارد که از این تعداد هزار و ۳۰۰ نفر دانشجوی پسر و هزار و ۳۰۰ نفر دانشجوی دختر و متقاضی خوابگاه هستند. همچنین از تعداد دانشجویان مراغه، هزار نفر بومی بوده و متقاضی دریافت خوابگاه نیستند.  


وی درباره ظرفیت دانشگاه مراغه از نظر تعداد خوابگاه های ملکی دختران و پسران، تاکید کرد: ظرفیت دانشگاه مراغه از نظر خوابگاه ملکی برای خواهران حدود هزار نفر و برای پسران صفر است، به طوری که پسران در خوابگاهای استیجاری یا خودگردان ساکن شدند.


رییس دانشگاه مراغه ادامه داد: بر اساس توضیحات ارایه شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور، خوابگاه های این دانشگاه فقط برای اسکان دانشجویان سال اول و دوم در نظر گرفته شده است و سایر دانشجویان با هزینه خود نسبت به اجاره خانه یا آپارتمان اقدام می کنند.


مشکلات خوابگاه پسران دانشگاه مراغه مرتفع شد


زاد شکوریان تصریح کرد: تا زمانی که دانشگاه مراغه نسبت به اسکان متقضیان در ایام کوتاه (۲ و نیم ماه مانده به پایان نیمسال) بتواند محلی را برای اسکان پیشنهاد کند، از ظرفیت خوابگاه های خودگردان استفاده کرده است. در بازدیدی که از محل خوابگاه پسران به عمل آمد، نواقصی بود که اکثر آنها مانند کاشی کاری کف آشپزخانه و تحویل یک دستگاه یخچال برای هر اتاق مرتفع شد.


به گزارش ایرنا، موسی شعفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مراغه نیز در بازدید از خوابگاه های دانشگاه مراغه اعلام کرد که با بازگشایی دانشگاه‌های شهرستان پس از وقفه ۲ ساله شاهد مشکلات نظافتی و ساختمانی در یکی از خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی بودیم که در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب داشت و این مشکل به زودی رفع می‌شود.


وی همچنین گفت: فیلمی از خوابگاه خودگردان دانشجویی پسران دانشگاه مراغه در فضای مجازی منتشر شد که در آن برخی از دانشجویان نسبت به وضعیت نظافت و مشکلات ساختمانی آن انتقاد داشتند که در این راستا بازدید میدانی به همراه معاونت دانشجویی دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40