۵۷۵ هزار و ۷۱۶ نفر متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱


تهران – ایرنا – مشاور رییس و مسئول روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، از ثبت‌نام ۵۷۵ هزار و ۷۱۶ نفر برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ خبر داد.


علیرضا کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: با احتساب متقاضیانی که در رشته های شناور ثبت نام کرده اند، تعداد کل شماره داوطلبی ۶۰۶ هزار و ۸۶۶ نفر است.


وی تصریح کرد: متقاضیان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد تا روز هشتم بهمن ماه مهلت ثبت‌نام داشتند که تا آن زمان این تعداد داوطلب برای این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.


به گفته کریمیان، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.


به گزارش ایرنا، ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ از روز ۲۲ دی‌ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.


سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: متقاضیانی که در زمان مقرر ۱۶ تا ۲۷ آذر ۱۴۰۰ در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردند، می‌توانستند تا پایان روز ششم بهمن فرم‌های ثبت نام خود را که به منظور مشاهده و ویرایش روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت، مشاهده کنند.


همچنین این سازمان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور می رساند به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا تاریخ (۶ بهمن ماه ۱۴۰۰) برای ثبت نام اقدام نکرده اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا روز جمعه ۸ بهمن جاری نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و این روز برای ثبت نام متقاضیان تمدید شد.