حسابرسی دقیق و موشکافانه از وظایف مهم دیوان محاسبات است




دومین کشتی نفتکش ساخت ایران به سفارش ونزوئلا به این کشور تحویل شد


تهران – ایرنا – آیین تحویل دومین کشتی نفتکش آفراماکس ساخت شرکت صنعتی…


  • ظرفیت‌ چشمگیر ترانزیتی ایران در خدمت حمل و نقل بین‌المللی کالا است

    تهران- ایرنا- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اهمیت نظارت کارآمد و موثر دیوان محاسبات کشور برای کاهش تخلفات و استفاده بهینه از منابع تاکید کرد.


    به گزارش گروه سیاسی ایرنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در دیدار مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور با قدردانی از تلاش‌های دیوان برای ارائه به موقع گزارش تفریغ بودجه، تصریح کرد: دیوان محاسبات با نظارت کارآمد و اثرگذار خود بر شرکت‌های دولتی، می‌تواند موجب کاهش تخلفات و استفاده بهینه از منابع کشور شود.


    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سهم شرکت‌های دولتی در بودجه کل کشور نسبت به مصارف عمومی بودجه عدد قابل توجهی است، اظهار کرد: حسابرسی دقیق و موشکافانه عملکرد شرکت‌های دولتی در چارچوب قانون بودجه کل کشور، از جمله وظایف مهمی است که دیوان محاسبات بر عهده دارد.


    مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های دیوان، شعار دیوان محاسبات در دوره جدید مدیریتی را «دیوان فناورانه مردم پایه» عنوان کرد و گفت: دیوان محاسبات در این دوره توفیقات بسیار خوبی برای ارائه به موقع گزارش تفریغ بودجه داشته است و با نظارت‌های برخط، باعث کاهش تخلفات و پرونده‌های دیوان نسبت به گذشته شده است.


    وی همچنین با ارائه گزارشی از حسابرسی شرکت‌های دولتی، به برخی خلأهای قانونی در این عرصه اشاره و ابراز امیدواری کرد که دیوان محاسبات با تمهیدات قانونی مناسب، بتواند حسابرسی موثرتر و دقیق‌تری درخصوص شرکت‌های دولتی داشته باشد.



    آی‌پی شما:


  • مرورگر شما:


    آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40