همه باید با کمک به دولت مردم را نسبت به نظام خوش بین نگه داریم


ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: گرامیداشت ۱۵ خرداد این است که همگان با خدمت صادقانه به کمک دولت مردمی و پرتلاش بیایند و مردم را به نظام اسلامی خوش‌بین نگه داریم.


حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، بیان کرد: هر وقت صحبت از قیام، نهضت و انقلاب می‌گردد، امام هم در اذهان و دلها متصور می‌شود. امام مرد قیام و حرکت بود و با درک درست از آموزه‌های دین، به عنوان یک فقیه نواندیش در عین تعبد به احکام شریعت و ظواهر اسلامی، با همه وجود فهمید که دین توانایی بسیج توده‌ها را دارد و می تواند بن‌مایه مردم برای قیام تاریخی و نهضت اسلامی شود.


وی ادامه داد: امام با تفسیر بدیع از آموزه‌های دین و حقیقت دین که عبارت است از سیاست و حکومت و اینکه دین می‌تواند باعث به حرکت در آمدن مردم باشد، نشان داد که اسلام توان نظام‌سازی دارد. امام بر این عقیده بود که دین می‌تواند جامعه بشری را اداره کند و تمدن‌سازی، جامعه‌سازی و انسان‌سازی نماید.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا  افزود: در حالیکه دین توسط دستگاه‌های استبدادی برای دوام حکومت جبارانه از سیاست جدا شده بود، امام این این باور را ایجاد کرد که دین می‌تواند جامعه را به حرکت درآورد و هویت از دست رفته را به یک ملت بازگرداند.


ادیانی اظهار کرد: توسط دستگاه‌های استکباری این طور تبلیغ می‌شد که دین افیون ملت‌هاست و نمی‌تواند جامعه‌سازی کند. در چنین شرایطی امام با دریافت صحیح از دین و آموزه‌های دینی و مکتب اهل بیت، پیام اصلی دین را دریافت کرد و رسالت دین را به خوبی شناخته و آن را به مردم القا کرد.


وی اضافه کرد: در چنین شرایطی بود که امام با نام دین و اسلام قیام خود را آغاز کرد. امام مبدأ و مقصد ۱۵ خرداد را اسلام و حاکمیت قرآن معرفی کرد. ۱۵ خرداد برای دین و به نام دین آغاز شد، مقصد ۱۵ خرداد در بیان صریح امام اسلام بود و سرآغاز نهضت اسلامی شد.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با بیان اینکه قانون و مردم دو رکن اصلی حکومت هستند، عنوان کرد: امام اعتماد کامل و راسخ به مردم داشت، چراکه  این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و  سرآغاز انقلاب اسلامی یعنی ۱۵ خرداد را به وجود آوردند. لذا در نظام جمهوری اسلامی این دو رکن تبلور یافت.


ادیانی بیان کرد: امروز می‌بینیم که دشمن بیشترین هجمه‌ها را علیه ولایت دارد. دشمن با جمهوری اسلامی، اسلام، قرآن و ولی فقیه مخالف است، با مردمی که پای ستون خیمه انقلاب ایستاده‌اند مخالف است، چراکه این مردم بودند که نظام را تاکنون استمرار بخشیدند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا