نخست وزیر انگلیس به امارات سفر می کند


تهران-ایرنا- بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قصد دارد فردا ( یکشنبه ) به امارات سفر کند.


به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از “رویترز”، دفتر نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که جانسون از این سفر علاوه بر ادای احترام به شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان همچنین ” برای تقویت روابط نزدیک بین انگلستان و امارات استفاده خواهد کرد.


خلیفه بن زاید رئیس دولت امارات روز جمعه در سن ۷۳ سالگی درگذشت .


او  از زمان سکته در ژانویه ۲۰۱۴، از شرکت در فعالیت‌های رسمی علنی خودداری می‌کرد. او از ۳ نوامبر ۲۰۰۴ ریاست امارات متحده عربی را برعهده داشت. 
شورای عالی فدرال امارات متحده عربی امروز (شنبه)، یک روز بعد از مرگ شیخ خلیفه بن زاید رئیس امارات، در نشستی در کاخ المشرف ابوظبی، رسما «محمد بن زاید» برادر ناتنی خلیفه بن زاید و ولی‌عهد ابوظبی را به عنوان رئیس جدید این کشور انتخاب کرد. 
اماراتی‌ها برای درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم ابوظبی و رئیس دولت امارات متحده عربی، سه روز تعطیل عمومی و به مدت ۴۰ روز عزای عمومی اعلام کردند. 
محمد بن زاید که بر بالاترین مسند امارات تکیه زده، عملا از سال ۲۰۱۴ و با اوج گیری بیماری برادرش شیخ خلیفه، سکان هدایت این کشور را برعهده داشته است. او اکنون سومین رئیس دولت امارات متحده عربی از زمان تأسیس این کشور در تاریخ ۲ دسامبر ۱۹۷۱به شمار می‌رود. 
محمد بن زاید هفدهمین حاکم ابوظبی است که در ۱۱ مارس ۱۹۶۱ (۶۱ ساله) متولد شده است. وی سومین فرزند زاید بن سلطان آل نهیان، نخستین رئیس امارات متحده عربی و بنیان گذار این کشور است.


این درحالی است که هیاتی از مقامات دولت جو بایدن به ریاست کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا  هم روز دوشنبه به امارات متحده عربی سفر خواهد کرد. 
یک مقام ارشد آمریکایی گفت که کامالا هریس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه به امارات متحده عربی خواهد رفت تا درگذشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس‌ این کشور را تسلیت بگوید. 
این مقام دولت آمریکا افزود: معاون رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر گرامیداشت یاد شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، بر همکاری بین آمریکا و امارات و تمایل دو کشور برای تعمیق بیشتر روابط خود در آینده تاکید خواهد کرد. 
به گفته دو مقام آمریکایی، انتظار می‌رود این هیات شامل آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، لوید آستین وزیر دفاع، بیل برنز رئیس سیا، برت مک گورک هماهنگ کننده امور خاورمیانه کاخ سفید، ییل لمپرت دستیار موقت وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک و ژنرال مایکل کوریلا فرمانده سنتکام باشد. 



 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40