ماجرای مخالفت دولت قبل با طرح بانکداری اسلامی




هادی بیگی نژاد رییس هیات تحقیق و تفحص از وزارت نفت دولت قبل شد


تهران- ایرنا- هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر رییس هیات تحقیق و…


  • جهت‌گیری انقلابی در مذاکرات نقطه قوت دولت سیزدهم است

    تهران- ایرنا- رییس کمیته پولی و بانکی مجلس شورای اسلامی ماجرای مخالفت دولت قبل با طرح بانکداری اسلامی و تشکیل شورای فقهی را تشریح کرد.


    به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح بانکداری اسلامی محمد حسین حسین‌زاده بحرینی رییس کمیته پولی و بانکی مجلس گفت: طرح بانکداری اسلامی مقدمه طرح اصلی است که مسائل مربوط به نظام ربوی در آن طرح مدیریت خواهد شد و پس از تصویب طرح بانکداری در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.


    نماینده مردم مشهد در مجلس، حذف ربا را هدف اصلی از اصلاح نظام بانکدرای خواند و افزود: دولت سیزدهم رسما به مجلس اعلام کرد که با این طرح موافق است اما معاون اول رئیس جمهور در دولت قبل در نامه‌ای به رهبر انقلاب خواستار توقف بررسی طرح فوق به دلیل تشکیل شورای فقهی شده بود.


    بحرینی ادامه داد: اما رهبر انقلاب ذیل نامه مرقوم فرمودند که من به کار مجلس دخالت نمی‌کنم، هر کاری می‌کنید حتما بگذارید شورای فقهی باقی بماند.


    وی تصریح کرد: شورای فقهی براساس دستور رهبر انقلاب در برنامه ششم توسعه گنجانده شد و در طرح بانکداری اسلامی با موافقت وکلای ملت دائمی می‌شود.