تأکید بر روزآمدسازی نظام آموزشی و بازنگری فرایند جذب دانشجویان




هادی بیگی نژاد رییس هیات تحقیق و تفحص از وزارت نفت دولت قبل شد


تهران- ایرنا- هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر رییس هیات تحقیق و…


  • جهت‌گیری انقلابی در مذاکرات نقطه قوت دولت سیزدهم است

    تهران- ایرنا- اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام، حمایت مادی و معنوی از تولید و ترویج دانش و ادبیات علوم انسانی و اجتماعی مبتنی بر ارزش‌ها و اندیشه‌های اسلام در نظام آموزش عالی کشور را تصویب کردند.


    به گزارش حوزه احزاب ایرنا، سی و هشتمین جلسه کمیسیون مشترک مجمع به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی از اعضای مجمع، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان صداوسیما رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.


    در این جلسه درباره نظام آموزشی و پژوهشی، ارتقاء و روزآمدسازی نظام آموزشی و پژوهشی و تحول در نظام سنجش و انگیزش به ویژه نظام جذب و ارتقاء اعضاء هیات علمی و پژوهشگران با کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها و تحقیقات دانشجویی در جهت حل مسائل و رفع نیازهای کشور» تبادل نظر و بررسی شد.


    در این جلسه مشترک اعضا با تاکید بر پشتیبانی از تولید و ترویج علوم انسانی بر پایه ارزش‌ها و اندیشه‌های اسلامی «حمایت مادی و معنوی از تولید و ترویج دانش و ادبیات علوم انسانی و اجتماعی مبتنی بر ارزش‌ها و اندیشه‌های اسلام در نظام آموزش عالی کشور» را تصویب کردند.


    در ادامه جلسه، اعضای کمیسیون مشترک با پیشنهاد مطرح شده توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبتنی بر تدوین‌بندی برای توسعه عدالت آموزشی و رفع تبعیض‌های ناروا در فرایندهای جذب، سهمیه و جابجایی دانشجویان» در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.


    در این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر «اعتلای فرهنگ عمومی در جهت تحکیم سبک زندگی اسلامی ایرانی و مقابله با سبک‌های نابهنجار، افزایش سرمایه اجتماعی، تقویت امید، همبستگی و اعتماد به نفس ملی، ارتقاء روحیه مقاومت، ایثارگری، کار و تلاش در جامعه با ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن و عترت، نهادینه کردن فرهنگ انتظار و احیاء میراث فرهنگ و تمدن اسلامی – ایرانی و بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های کشور و همچنین اجرایی شدن سند نقشه فرهنگی کشور و الزام به تهیه و اجرای پیوست فرهنگی برای طرح‌های بزرگ» از تصویب اعضای کمیسیون گذشت.


    در این جلسه که آقایان قربانعلی دری نجف آبادی، مجید انصاری، سعید جلیلی پرویز داودی، محمدجواد ایروانی، حسین مظفر، سید مصطفی میرسلیم، | محمدرضا باهنر و سید مرتضی نبوی از اعضای مجمع و جمعی از نمایندگان دستگاههای مرتبط با مباحث، دیدگاه‌های خود را بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر بندهای سیاست‌های کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.


    مصوبات کمیسیون مشترک در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و پس از تصویب جهت بررسی و ابلاغ به محضر مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود.