عطایی موافق ایده غفور نبودم با غیبت عبادی پور موافقت کردم


سرمربی تیم ملی والیبال در نشست خبری شرکت کرد.


گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در سال سرنوشت ساز ۱۴۰۲ در چهار رویداد مهم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در کشورهای ژاپن، هلند، آمریکا و لهستان (۱۶ خرداد تا یکم مرداد)، قهرمانی مردان آسیا در ایران (۲۷ مرداد تا ۴ شهریور)، بازی‌های آسیایی در چین (۲۸ شهریور تا چهارم مهر) و رقابت‌های انتخابی المپیک برزیل (۸ تا ۱۶ مهر) شرکت می‌کند.


در این راستا اردوی تیم ملی والیبال از یکشنبه، ۲۷ فروردین آغاز شد. 


انتخابی المپیک بسیار سخت و جانکاه است


بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی در نشست خبری در مورد اهداف و برنامه‌های تیم ملی گفت: سال بسیار شلوغی داریم. همه این مسابقات برای والیبال ومسئولان و مردم پراهمیت است. سعی می‌کنیم در تمام این بازی‌ها با تمام قوا وارد شویم و حداکثر بهره برداری را داشته باشیم. مهمترین مرحله، مسابقات انتخابی المپیک است که بسیار سخت و جانکاه خواهد بود.


او در این مورد افزود: سعی می‌کنیم امتیازات لازم برای المپیک را به دست بیاوریم. بازیکنان تیم خیلی مصمم و با تمام توان در اردو حاضر هستند و تلاش می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند. می‌دانیم کار سختی داریم اما مرحله به مرحله پیش می‌رویم. 


دلیل قطع همکاری با جزیده و لاهوتی تقویت کادر فنی بود


او در مورد قطع همکاری با عظیم جزیده مربی سابق تیم ملی گفت: همه اعضای کادر فنی والیبال قراردادشان با فدراسیون تا پایان آخرین تورنمنت آن سال است. آقای جزیده و لاهوتی حکم‌شان تا پایان مسابقاتی بود که حضور داشتند. سیاست کادر فنی تقویت گروه بود. مفهومش این نیست که آقای جزیده کمک نکرد. او مربی خوبی است اما تدبیر بر این بود که با کیفیت بهتر این گروه را بچینیم. قرار است گروه فعلی تقویت شود.


با غیبت عبادی پور در لیگ ملتها موافقت کردم


عطایی در مورد عدم حضور میلاد عبادی‌پور در لیگ ملت‌ها گفت: آخرین تماس را داشتیم اعلام کرد در تمام هفته‌های لیگ ملت‌ها نمی‌تواند کنار تیم باشد. اول دلیلش پدر شدنش بود و دیگر مصدومیت های جزئی داشت و معتقد است در اروپا بهتر می‌تواند این مصدومیت‌ها را برطرف کند. من هم موافقت کردم.


هیچوقت از طریق مسابقات انتخابی به المپیک صعود نکرده‌ایم


عطایی در مورد مسابقات انتخابی المپیک که تیم ایران با برزیل، ایتالیا، آلمان، کوبا، اوکراین، جمهوری چک و قطر همگروه است، بیان کرد: والیبال ما تا به حال هیچوقت به صورت مستقیم از انتخابی المپیک صعود نکرده است و در آسیا یا در رنکینگ صعود کرده است. امیدوارم این بار اتفاق بیفتد.


عطایی در پاسخ به این سوال که چرا افشاردوست را که مدتی است مربیگری نکرده در کادر فنی خود قرار داده است، بیان کرد:  آقای افشاردوست از والیبال دور نیست و مربی و مدرس است و مربیان زیادی را پرورش داده است. آن اطلاعات کمک می‌کند گروه فنی قوی‌تر داشته باشم.


سال گذشته از تمام ستاره‌ها استفاده می‌کردیم شاید اسماعیل‌نژاد دیده نمی‌شد


او در مورد دعوت دوباره محمد موسوی با وجود انتقادهایی که سال گذشته به تیم ملی داشت، بیان کرد: موسوی عاشق والیبال و از بزرگان والیبال کشور است. بخش مهمی از موفقیت‌های والیبال ما توسط امثال او رخ داده است. دعوت از ستاره‌ها همیشه در تفکر ما می‌گنجد. هیچ وقت نگفتم بازیکنان ستاره از ما جدا شده یا دیگر به ما اضافه نمی‌شوند. ما خواستیم به جوانان در مسابقات بیشتر فرصت بدهیم. شاید اگر سال گذشته در تمام مسابقات سال گذشته از ستاره‌ها استفاده می کردیم، الان اسماعیل نژاد دیده نمی‌شد. 


میلاد و موسوی ارتباط بسیار خوبی با هم دارند


عطایی در مورد این شائبه که خداحافظی محمد موسوی در سال گذشته به دلیل کاپیتانی تیم ملی بود، گفت: روزی که موسوی برای جهانی به تیم ملی دعوت دعوت شد چند روزی تمرین کرد و بعد از چند روز که میلاد از مرخصی به تمرین آمد گفت کاپیتانی حق موسوی است. میلاد و موسوی ارتباط بسیار خوبی با هم دارند. میلاد خودش پیشنهاد کاپیتانی را داد.


سرمربی تیم ملی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه محمد موسوی با خداحافظی سال گذشته به پیراهن تیم ملی بی‌احترامی کرد، بیان کرد: والیبال ما در ۱۲ سال اخیر روند روبه رشد فوق العاده‌ای داشته است. نسلی با هدایت و مدیریت خوب شکل گرفت تا بهترین عملکرد را در این سال‌ها داشته باشیم. یکی از بازیکنان حاضر در این نسل محمد موسوی بود. این نسل سبب شد والیبال ما به اینجا برسد. والیبال ما به محمد موسوی نیاز دارد و او با تمام قوا در تیم ملی است. خیلی دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم و امروز که او در خدمت تیم ملی است، اهمیت دارد.


با ایده غفور در مورد برنگشتن به تیم ملی موافق نبودم


او در واکنش به این موضوع که دلیل خداحافظی امیر غفور از تیم ملی این بوده که نامش در تیم ملی نبوده است، بیان کرد: اسم غفور در لیست آمریکا بود. قبل از فینال لیگ برتر با هم صحبت کردیم. معتقد بود بازیکنی که از تیم ملی فاصله گرفته و دوباره برمی‌گردد معمولا موفق نیست اما من موافق این ایده نبودم. با این حال از من فرصت خواست که فکر کند و در نهایت گفت آمادگی لازم برای حضور در تیم ملی را ندارم. امیر غفور از بازیکنان باشخصیت و جنتلمن ورزش کشور است.‌


عطایی در مورد فشردگی مسابقات والیبال در سال ۱۴۰۲ گفت: والیبال همیشه با فشردگی برگزار شده است. همیشه این روند در والیبال بوده و این چالش را داشته است. بابت این فشردگی اذیت می‌شویم اما تجربه این کار را داریم. در لیگ ملت‌ها هر هفت روز کشور تغییر می‌کند. در سایر مسابقات هم رفت و آمد داریم. نگرانی نداریم و سعی می‌کنیم تیم را در وضعیتی قرار بدهیم که از جابجایی مشکلی پیش نیاید.‌ 


او در پاسخ به این سوال که با توجه به پایان دوره ریاست داورزنی در آبان ماه نگران نیستید که از سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشته شوید، بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های کامل و مدون انجام شده است و والیبال ایران مسیر درست را ادامه خواهد داد.


سرمربی تیم ملی در مورد احتمال بازگشت سیچلو به تیم ملی گفت: به دنبال تقویت کادر فنی تیم ملی هستیم و سعی کردیم از گزینه‌هایی استفاده کنیم که به والیبال ما کمک کند. گزینه‌های مختلفی مطرح شده و طی روزهای آینده مشخص می‌شود.‌ 


صابر کاظمی با دو سال قبلش متفاوت است


او در مورد دعوت نشدن صابر کاظمی به تیم ملی و احتمال حضور او در اردوی بعدی تیم گفت: چیزی که الان از صابر می‌بینیم با چیزی که دو سال قبل می‌شناختیم، متفاوت است. معتقدم باید آماده ترین بازیکنان به تیم ملی دعوت شوند. در پست صابر  غنی هستیم و سعی می‌کنیم رقابتی بسیار سخت را ایجاد کنیم. این برای من چالش برانگیز است اما این چالش را دوست دارم و سعی می‌کنم از آن بسیار استفاده کنم. صابر در لیست ما هست اما در زمان مقرر اگر آمادگی لازم به وجود آمد از او استفاده می‌کنیم.


سرمربی تیم ملی در مورد درخواست محمد موسوی از داورزنی مبنی بر سفر ملی‌پوشان با پرواز بیزینس گفت: محمد موسوی این را گفت و واقعا درست بود. این دغدغه بزرگی برای ماست. امروز تهیه بلیت بیزینس بیش از ۲۰۰، ۳۰۰ میلیون هزینه دارد و فدراسیون‌ والیبال در این زمینه مشکل خواهد داشت. وزارت ورزش و دولت نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند چون والیبال پرافتخارترین ورزش تیمی ماست و سیستم‌بیرون از فدراسیون‌باید به ما کمک کند. سفرهای بسیار طولانی داریم و بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو هم چهار روز وقت داریم تا به مقدماتی المپیک برسیم. فکر می‌کنم دولت باید نگاه ویژه‌تری داشته باشد. مساله ای ملی است و باید به آن ملی نگاه کنند. کمک دولت و وزارت می‌تواند اثر خود را نشان بدهد. 


عطایی در مورد وضعیت مصدومیت علی اصغر مجرد و میثم صالحی گفت: تحت درمان هستند. با میثم صحبت کردم وضعیت بسیار خوبی دارد. مجرد هم تحت درمان است و کارهای فیزیوتراپی خود را انجام می‌دهد. امیدوارم مجرد زودتر برسد. میثم قطعا از نظر آمادگی به لیگ ملت‌ها می‌رسد اما برای انتخاب شدن باید رقابت کند. 


او به محرومیت یک ساله امیرحسین توخته از ورزش به دلیل محرومیت اشاره و بیان کرد: توخته کیفیت بسیار خوبی دارد. زمانی که تست دوپینگ گرفته شد اعلام نکرد چه دارویی مصرف کرده است. دارویش ممنوعه بود اما برای کلیه مصرف کرد. چون اعلام نکرده بود، این اتفاق رخ داد و آسیب دید. امیدوارم در حد فاصلی که از والیبال دور است خود را حفظ کند.‌


عطایی با بیان اینکه مسابقات باشگاه‌های آسیا وسط تمرینات تیم ملی برگزار می‌شود، ادامه داد: بازیکنان ملی‌پوش شهداب در اختیار تیم خود خواهند بود و بعد از مسابقات به ما اضافه می‌شوند. نگرانی من از این بابت است که فاصله آخرین بازی باشگاه تا اعزام‌ ما ده روز است و اگر یک مصدومیت جزئی برای یک بازیکن اتفاق بیفتد، هفته اول را از دست می‌دهد. با این حال شهداب نماینده ملی ماست. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا