سنندج میزبان رئیسی سفر رییس جمهور و ۱۵ مسئول ارشد دولتی برای


تهران – ایرنا – دیار کردستان میزبان بیست‌ و هفتمین سفر استانی رئیس‌جمهور است و آیت‌الله رئیسی میهمان مردمان فهیم و غیور این استان. رصد محرومیت‌ها و مشکلات دیار متمدن کردستان، دیدار با اقشار مختلف و سامان‌بخشی به طرح‌های نیمه‌تمام استان از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر است.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، صبح روز جمعه ۱۷ تیرماه، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» تهران را به مقصد سنندج، مرکز استان کردستان ترک کرد. بیش از ۱۵ وزیر، معاون وزیر و دستیاران رئیس‌جمهور در این سفر همراه او هستند تا به مهم‌ترین دغدغه‌ها، مشکلات و کمبودهای استان کردستان رسیدگی شود.


دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه گزارشی از مصوبات سفر از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.


۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه‌ها هم یک روز پیش از این سفر، در نقاط مختلف استان تشکیل شد تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود. استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.



رئیس جمهوردر بدو ورود به سنندج در فرودگاه این شهر و در جمع خبرنگاران استان کردستان به نیروی انسانی کارآمد و جوانان تحصیلکرده استان اشاره کرد و یادآور شد، کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی، با تقدیم بیش از پنج هزار شهید و ۹ هزار جانباز شناخته شده است.


رییس جمهور اظهار داشت: کردستانی ها سال‌های سال به‌رغم بدخواهی های دشمنان انقلاب، در هر کوی و برزن و شهر و دیاری در مقابل آنان ایستادگی کرده و در کشور به عنوان استان با تمدن و فرهنگ شناخته شدند و جایگاه مدنیت استان نشان از تاریخ ارزشمند این دیار دارد.


آیت الله رییسی افزود: با بررسی هایی که توسط مسوولان در این چند روز انجام شده، مشکلات استان رصد و پیشنهاداتی برای رفع محرومیت و مشکلات داده شده است و همچنین تکمیل  طرح هایی را که در وسط راه رها شده باید به پایان برسانیم. اتمام طرح های نیمه تمام در برنامه دولت بوده و انتظار مردم از دولت نیز این است که این طرح ها به سرانجام برسد.


کلنگ طرح‌های توسعه‌ای شرکت قارچ، سروآباد کردستان


رئیس جمهور از واحد پرورش قارچ «کشت سبز اورامان» واقع در روستای قلعه‌جی شهرستان سروآباد به عنوان یکی از بزرگترین مزارع پرورش قارچ کشور بازدید کرد.




استقبال از رئیس جمهور در روستای جنگ زده قلعه‌جی


آیت‌الله رئیسی در نخستین برنامه خود با حضور در روستای قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد این استان، به شکل رو در رو با مردم این روستا دیدار و گفتگو کرد. رئیس جمهور پس از بازدید از روستای قلعه‌جی شهرستان سروآباد استان کردستان و شنیدن سخنان و مشکلات مردم این روستا که در ماه‌های پایانی دوران دفاع مقدس مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بود، دستوراتی برای رفع مشکلات این مردم صادر کرد.


روستای قلعه‌جی در ماه‌های پایانی دوران دفاع مقدس، در فاصله اسفند سال ۱۳۶۶ تا فروردین ۱۳۶۷ چندین بار و در مجموع با ۱۱ بمب هدف حمله شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که باعث شهادت بیش از ۲۵ نفر و جانبازی حدود ۳۰۰ نفر شد. در زمان بمباران شیمیایی روستای قلعه‌جی، عده زیادی از مردم از روستاهای نزدیک‌تر به مرز و حتی از کردستان عراق به این روستا پناه آورده بودند که در اینجا مورد حمله شیمیایی قرار می‌گیرند.
 


دیدن فیلم مشکلات کافی نیست 
رییس جمهور در ادامه سفر خود به استان کردستان، دقایقی پیش وارد شهرستان سقز شد. آیت الله رئیسی در دیدار با نخبگان،علما و خانواده شهدا و جانبازان سقز با بیان اینکه، شهیدان ما بهترین روشنفکران جامعه بودند که نیازهای جامعه را خوب شناختند؛ گفت: روشنفکران جامعه ما کسانی نیستند که مردم را به سمت فرهنگ غربی بکشانند، بلکه کسانی هستند که جامعه و نیاز جامعه را خوب بشناسند و برای رفع نیاز جامعه آماده خطر کردن باشند و خود را برای نقش آفرینی در جامعه آماده کنند. 
وی افزود: آمدن من به این منطقه برای عرض سلام و احترام به خانواده شهدا و هم به عموم مردم که تلاش و زحمت کشیدند و هم آشنا شدن از نزدیک با مشکلات و خواست مردم است. می‌توان در تهران نشست و گزارشاتی را گرفت و عده‌ای فیلم تهیه کنند و امثال بنده ببینیم و مطلع شویم اما این گزارش‌ها و دیدن فیلم کافی نیست.
 




علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و هیات همراه وی از تصفیه خانه فاضلاب سنندج بازدید کردند. محرابیان در این بازدید در جریان روند فعالیت تصفیه خانه و پروژه ارتقای آن قرار گرفت. ظرفیت تصفیه خانه موجود فاضلاب شهر سنندج پذیرای فاضلاب تولیدی این شهر نیست و در بیشتر ساعات شبانه روز حجم زیادی از فاضلاب بدون تصفیه از کنارگذر وارد رودخانه قشلاق می شود و یکی از منابع آلاینده این رودخانه به حساب می آید شرکت توسعه منابع آب نیرو در سال ۱۳۹۶ اقدام به توسعه و ارتقا تصفیه خانه شهر سنندج کرده است.


این گزارش تکمیل می‌شود




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40