دو درخواست تهیه کننده سریال مریم مقدس در دیدار با رئیس جمهور


تهران- ایرنا- تهیه‌کننده فیلم‌های «استرداد» و «کتاب قانون» و سریال «مریم مقدس» با اعلام این خبر که دو درخواست را در دیدار با رئیس جمهور مطرح کرده گفت: آقای رئیسی از پیشنهادهای من خیلی استقبال کردند و همان لحظه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتند این مشکلات باید در اولین فرصت حل شود.


محسن علی اکبری ضمن بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی همه هنرمندان مساله مسکن است و حدود  ۵۰۰ نفر از ۷۰۰ نفر عضو صاحبنام موسسه پیشکسوتان فرهنگ و هنر مستاجر هستند. من در دیدار با آقای دکتر رئیسی پیشنهاد دادم که  تعدادی مسکن ملی با تسهیلات ویژه در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گیرد. منظور از تسهیلات ویژه این است که هنرمندان وام بیشتری بگیرند یا کمتر در نوبت بمانند.


وی با یادآوری این نکته که بیمه هنرمندان بیمه کارگری است، اظهار داشت: حقوق بازنشستگی این بیمه ماهیانه ۴ میلیون تومان است که با این مبلغ در جنوب شهر تهران می شود یک آپارتمان ۴۰ متری اجاره کرد. با مبلغی که هنرمندان در دوران بازنشستگی می‌گیرند، ادامه حیات مشکل است. در حالی که اگر حقوق بازنشستگی معلمان بسیار بیشتر است.


علی اکبری با اشاره به استقبال رئیس جمهور از این دو پیشنهاد ادامه داد: امیدواریم این جلسات تداوم داشته باشد. صنوف آماده هستند که در کنار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکلات جلو بروند. مثلا با وزیر مسکن جلسه بگذاریم تا واحدهای مسکونی سریع‌تر در اختیار هنرمندان قرار گیرد.


این تهیه کننده ضمن تشکر از رئیس جمهور بابت فرصتی که در اختیار هنرمندان قرار داده بیان کرد: در این جلسه نمایندگان تمامی رشته های فرهنگ و هنر حضور داشتند و بحث ها بیشتر صنفی بود. نماینده موسیقی نگاهش این بود که وقتی برای دختران هنرستان موسیقی داریم، پس از فارغ التحصیلی‌شان امکانی باید باشد که از آموخته‌های شان استفاده کنند. ولی اکثر مراکز استان ممنوعیت وجود دارد. ایشان همچنین هشدار دادند که موسیقی اقوام در حال از بین رفتن است. نماینده تئاتر هم دغدغه درامدزایی را مطرح کرد و بحث ها مجموعا مفید بود. دکتر رئیسی هم از وزیر ارشاد خواستند که موارد بیان شده در شورای انقلاب فرهنگی و شورای هنر با حضور متخصصان مطرح شود.


وی کمبود زمان را یکی از مشکلات جلسه خواند و افزود: وقتی می‌خواهیم درباره تمامی رشته های فرهنگی و هنری صحبت کنیم در  یک زمان دو ساعته نمی شود به جمع بندی رسید. آقای اسماعیلی باید این پیش بینی را داشته باشند که در جلسات آتی یک جلسه فقط درباره یک رشته هنری صحبت شود. در این جلسات عمومی هنرمندان گوشه هایی از مشکلات مطرح می‌شود. ولی ریشه یابی و چاره‌اندیشی نیاز به جلسات بیشتر دارد.


به گزارش ایرنا،رئیس جمهور پنجشنبه شب میزبان دورهمی هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی با سلایق و طیف‌های مختلف بود.


در این نشست حمید نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، جواد شمقدری تهیه کننده و کارگردان، فرهت عضو فرهنگستان هنر و رئیس بخش موسیقی آن، دژاکام کارگردان و پیشکسوت سینما، مسعود ده نمکی کارگردان و تهیه کننده، سید ضیاء هاشمی تهیه کننده، مرتضی شعبانی مستندساز، جواد بختیاری از حوزه هنرهای تجسمی و انسیه شاه حسینی کارکردان سینما در سخنان صمیمی با گلایه از بی توجهی های گذشته به عرصه سینما و هنر، دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را در حوزه رفع مشکلات هنر و هنرمندان مطرح کردند.


حمایت از موسیقی سنتی و موسیقی نواحی، توجه به حقوق مؤلف، برنامه‌ریزی برای تقویت احساس تعلق خاطر به پدیده‌های ملی و دینی، ترسیم نقشه راه در حوزه فرهنگ و هنر، استفاده از ظرفیت هنرمندان پیشکسوت، توجه به آثار آهنگسازان ایرانی و حفظ و نگهداری آن، حمایت از تئاتر و هنرمندان این حوزه، توزیع عادلانه منابع بین همه فعالان فرهنگ و هنر، احداث سالن‌های نمایش در کنار مجتمع‌های مسکونی، فرهنگسازی در خصوص سرگرمی، توجه به بیمه و مسکن هنرمندان و تلاش برای ثبت جهانی خط نستعلیق از جمله مهم‌ترین محورهای مطرح شده توسط هنرمندان و فعالان این عرصه بود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40