برنامه دولت برای هدفمندی یارانه ها دقیق است مجلس تمام قد در



P>علی حدادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره سخنان شب گذشته رییس جمهور با مردم،گفت: بهبود معیشت و سلامت مردم از دغدغه های مهم دولت سیزدهم از ابتدای کار بوده است.


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: یکی از موارد مهمی که رییس جمهور در سخنان خود به آن تاکید کردند،لزوم جلب اعتماد مردم است،پیروی این تاکیدات، یارانه نقدی تعیین شده بلافاصله به حساب افراد یارانه بگیر واریز شد.


این نماینده مجلس افزود: این اقدام نشان دهنده صداقت گفتار و همسویی حرف و عمل رییس جمهور است. رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشات خود تاکید کردند که همه باید در موضوع اقتصاد به دولت کمک کنند. بر همین اساس باید همه مسوولان در هر جایگاهی همه توان خود را برای کمک به دولت به کار برند.


وی ادامه داد: برای اینکه تلاش دولت در جهت ایجاد عدالت یارانه‌ای به درستی اجرایی شود، باید همه نهادها همکاری لازم را در این باره داشته باشند.


نماینده مردم ساوجبلاق در استان البرز درباره نگرانی‌هایی مردم برای گرانی کالاها اظهار داشت: تمام تلاش دولت و مجلس رفع این نگرانی‌ها است و بر اساس برنامه‌ای که دولت در اصلاح ارز ترجیحی تدارک دیده است، این نگرانی‌ها رفع خواهد کرد.


حدادی با بیان اینکه برنامه و سخنان رییس جمهور برای جراحی اقتصادی بسیارهدفمند و دقیق است، تاکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس که در بودجه ۱۴۰۱ تصویب شد، به جلوگیری از رشد نقدینگی و کالابرگ الکترونیکی شاره شده که اگر دولت خواست نسبت به اصلاح ارز ترجیحی اقدام کند، کالابرگ را در دستور کار قرار دهد تا رشد اقتصاد تبدیل به رشد نقدینگی نشود و کمبودها هم جبران شود.


وی ادامه داد: تمام تاکید دولت و مجلس برنامه جامع و کامل برای جبران خسارت‌ها است و همانطور که رییس جمهور تاکید کردند، ارز ترجیحی حذف نمی شود بلکه هدفمند خواهد شد تا به جای اختصاص آن به وارد کنندگان، مستقیم به مصرف کننده برسد.


این نماینده مجلس با اشاره به ضربه‌ای که ارز ترجیحی در گذشته به کشاورزی کشور وارد کرد، عنوان کرد: متاسفانه به رغم اختصاص ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی، مشکلات عدیده‌ای در این بخش بوجود آمد که منجر به ایجاد خسارت‌های فراوان به کشاورزی کشور شد.


وی با تاکید بر اینکه مجلس تمام قد برای اجرای دقیق برنامه اقتصادی در کنار دولت ایستاده است، یادآور شد: همراه با این همکاری لازم است اقناع کافی در سطح جامعه هم انجام شود که شب گذشته رییس جمهور با شفافیت و صداقت کامل این اقناع عمومی را انجام دادند.


حدادی خاطرنشان کرد: همانطور که رییس جمهور هم تاکید کردند، نان، دارو و بنزین  اقلامی هستند که همچنان یارانه آنها خواهد ماند و سخنان شب گذشته آقای رییسی نگرانی‌ها در باره این سه قلم کالای اساسی رفع کرد.