ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه گانه رفع می شود


تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه رفع می‌شود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، روح الله نجابت در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون امور داخلی و شوراها به خبرنگاران گفت: شورای نگهبان به طور معمول مصوبات را از منظر شکلی و محتوایی بررسی نموده و ایراداتی به برخی مصوبات نمایندگان در مجلس دارد. مجلس هم پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان  برای رفع این موارد اقدام می‌کند.


سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها افزود: مصوبه مجلس علاوه بر شفافیت آرای نمایندگان و سایر نهادها و دستگاه‌ها، قراردادهای مربوط به معاملات بزرگ، مبالغ تعرفه‌ها و هزینه‌های ارائه خدمات، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری در قالب مشارکت و شرایط استفاده از این فرصت‌ها و … را شفاف نموده و زمینه‌ای فراهم می‌نماید تا اطلاعات آن به سرعت در اختیار عموم مردم قرار گیرد.


وی خاطرنشان کرد: کمیسیون امور داخلی و صحن مجلس آماده است تا برای داشتن قانونی جامع درباره شفافیت ایرادها و ابهاماتی که شورای نگهبان مطرح کرده است را در اسرع وقت بررسی و آن را به سرعت اصلاح نماید تا قانون شفافیت در آینده نزدیک عملیاتی شود.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40