ارتش پاکستان از ساقط کردن یک شی پرنده پرسرعت از مبداء هند خبر


تهران- ایرنا- سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک شی پرنده پرسرعت که روز گذشته از مبداء هند پرواز و حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بود، رهگیری و آن را سرنگون کرده است.


به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، سرلشکر «بابر افتخار» پنجشنبه شب در یک کنفرانس خبری در مقر فرماندهی ارتش واقع در شهر “راولپندی” حادثه روز گذشته در منطقه‌ای واقع در ایالت پنجاب این کشور را تشریح کرد که پیش‌تر گفته شده بود یک هواپیمای کوچک خصوصی در محل مورد نظر سقوط کرده است.


وی اعلام کرد: سامانه دفاعی نیروی هوایی پاکستان در عکس العملی فوری یک شی پرنده با سرعت بالا را پس از نقض حریم هوایی این کشور با ورود از قلمرو هند رهگیری و سرنگون کرد.


سخنگوی ارتش پاکستان اظهار کرد: این یک شی پرنده که سرعتی مافوق صوت داشت، به احتمال زیاد یک موشک، اما مطمئناً غیرمسلح بود.


وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که مسیر پروازی این شی، کریدور پروازی بسیاری از پروازهای مسافربری بین المللی و داخلی را در حریم هوایی هند و پاکستان دربر می‌گرفت و جان و مال انسان ها را در زمین به خطر می‌انداخت.


سخنگوی ارتش پاکستان گفت: توضیح این حاوثه بر عهده هندی هاست. این حادثه می توانست منجر به یک فاجعه هوایی بزرگ و همچنین تلفات غیرنظامی در زمین شود.


وی تصریح کرد که پاکستان بشدت به این نقض آشکار حریم هوایی خود اعتراض می کند و نسبت به تکرار چنین حادثه‌ای در آینده نیز هشدار می دهد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40