اختصاص۱۰۰ میلیارد ریال به زمین چمن فوتبال چوار ضروری است


ایلام – ایرنا – نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بر فراهم شدن زیرساخت‌ها، نمادها و المان‌های لازم برای اجرای برنامه‌های فاخر در محل زمین فوتبال چوار تاکید کرد و گفت: طبق برآورد صورت گرفته اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای احیا این زمین فوتبال ضروری است.


به گزارش ایرنا، علی اکبر بسطامی روز دوشنبه نماینده مردم ایلام در دیدار با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: استان ایلام با وجود ۲۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۲۰۰ هیات ورزشی در سطح تمامی شهرستان‌ها، دارای استعدادها و توانمندی‌های بسیاری در رشته های ورزشی است، که با توجه به مشکلات زیادی که در این حوزه وجود دارد، نیازمند حمایت همه جانبه وزارت ورزش و جوانان است.


وی به دیدار اخیر اعضای کنگره شهدا استان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: پیرو تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب می‌طلبد کلیه مسوولان کشور و استان برای شناساندن هرچه بیشتر فاجعه زمین فوتبال چوار تلاش کنند و در قالب برنامه های متنوع در حوزه های فرهنگی و هنری این حادثه را  به دنیا معرفی کنند.


بسطامی ادامه داد: برای این که بتوانیم بسترساز فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشیم، باید زیرساخت‌ها، نمادها و المان‌های لازم را برای اجرای برنامه‌های فاخر در محل زمین فوتبال چوار را فراهم سازیم که طبق برآورد صورت گرفته اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای احیا زمین فوتبال و اجرای برنامه های فرهنگی جهت عملیاتی کردن فرمایشات رهبر انقلاب ضروری است.


نماینده مردم ایلام در مجلس، نبود حامیان مالی و ضعف حوزه حامی یابی در ورزش استان را معضلی اساسی خواند و گفت: ورزش استان ایلام با وجود شرکت‌های بزرگ صنعتی در بحث مالی با مشکل روبه‌رو است و وزارت ورزش و جوانان باید با اختصاص اعتبار کافی زمینه حل این مشکل را فراهم سازد.


بسطامی تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات استانداردسازی استانی جهت تجهیز اماکن ورزشی و نیاز مبرم به تجهیزات فنی و برودتی ضروری است که در این خصوص اعتبارات لازم پیش بینی شود.


وی اظهار داشت: جمعیت جوان تحصیل کرده در استان نیازمند حمایت ویژه است و باید در قالب تامین اعتبارات و مهارت افزایی و پرداخت تسهیلات اشتغال از این قشر حمایت ویژه بعمل آید.


وی به نیازمندی های زیرساخت استان پرداخت و گفت: سالن طبقاتی جهت اسکان هیات‌های ورزشی با تنها ۲ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند در امر زیرساخت ها و اعتبار است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل این پروژه، پس از سال‌ها شاهد ساماندهی هیات‌های ورزشی استان خواهیم بود.


بسطامی به افتتاح ناقص ورزشگاه ۱۵ هزار نفری عدالت ایلام اشاره کرد و افزود: این ورزشگاه به عنوان تنها ورزشگاه استاندارد ایلام ۱۲سال پیش با حجم عظیمی از نواقص افتتاح شد، اما تاکنون توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تکمیل و در اختیار دستگاه بهره بردار قرار نگرفته است.


نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: این ورزشگاه با ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ابلاغی ۲۲۵ میلیارد ریال در سال۱۴۰۰، هم‌اکنون به اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل نیازمند است.


بسطامی تکمیل ورزشگاه شهدای چوار متناسب با شان و منزلت شهیدان حادثه ۲۳ بهمن ۶۵ زمین فوتبال چوار را ضروری خواند و افزود: تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب بر ضرورت شناساندن واقعه عظیم زمین فوتبال چوار اهمیت این موضوع را بیش از پیش نمایان می‌سازد و این مکان مقدس هم بعنوان مکانی برای اوقات فراغت جوانان منطقه و هم بعنوان یادمان شهدای زمین فوتبال چوار باید مورد استفاده قرار گیرد.


وی ادامه داد: جهت تکمیل این پروژه بعنوان تنها استادیوم ورزشی شهرستان چوار با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ابلاغی پنج میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰، صد میلیارد ریال نیاز است.


در این دیدار مقرر شد در نشست کارگروه تخصصی استان که در آینده ای نزدیک با حضور ورزش و جوانان در ایلام برگزار خواهد شد، تسریع در روند تکمیل دو ورزشگاه عدالت ایلام و شهدای چوار مورد تصویب قرار گیرد.


وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار، با تقدیر از پیگیری‌ها و توجه نماینده ایلام به مقوله ورزش، به معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت ورزش و جوانان و سرپرست دفتر فنی و نظارت بر اماکن ورزشی، جهت مساعدت حداکثری و پیگیری‌های ویژه تا حصول نتیجه مطلوب دستورات لازم را صادر کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40