آنچه در سفر رئیس جمهور به شهرستان های جنوب شرق تهران گذشت


ورامین- ایرنا- رئیس جمهور صبح امروز/شنبه/ به جنوب شرق تهران رفته است تا از نزدیک در جریان مشکلات و فرصت های دیار ۱۵ خرداد (ورامین، قرچک و پیشوا) قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سه شهرستان ورامین، پاکدشت و قرچک سابقه ای درخشان در انقلاب اسلامی دارند و با وجود تمامی مشکلات و محدودیت ها همیشه مردم دیار ۱۵ خرداد یار و یاور انقلاب و رهبری بوده اند.


آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز به این سه شهرستان که در ابتدای جاده امام رضا(ع) هم هستند، سفر کرده تا از نزدیک علاوه بر پایش مشکلات و فرصت های این دیار، دستوراتی در جهت رفع معضلات و استفاده از فرصت های ناب این منطقه صادر کند.


در این راستا رئیس دولت سیزدهم ابتدا به شهرستان قرچک رفت و بازدیدی از طرح مسکن سبحان قرچک داشت.


او در این بازدید میدانی از بخش‌هایی از این مجتمع مسکونی دیدن کرد و با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران در جریان مشکلات پیش‌روی بهره‌برداری از آن قرار گرفت.


عملیات احداث مجتمع مسکونی سبحان که در حاشیه کمربندی شمالی شهرستان قرچک واقع شده، از ۱۸ سال پیش آغاز شده و حدود ۱۰ سال قبل عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است.


این مجتمع مسکونی از یکهزار و سه واحد مسکونی و ۵۴ واحد تجاری برخوردار است و حدود ۱۰ سال می‌شود که با وجود تکمیل شده، اقدامی برای واگذاری آن صورت نگرفته است.


مجتمع مسکونی سبحان به یکی از موسسات مالی اعتباری تعلق دارد که پس از انحلال از سوی بانک مرکزی، تمام اموال آن توقیف شد تا بدهی‌های آن به بانک مرکزی پرداخت شود ولی برخی از مشکلات از جمله تامین نشدن سرانه‌های مورد نیاز، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی‌ها باعث شده تا حتی یک واحد از این مجتمع مسکونی واگذار نشود.


در سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های جنوب شرق تهران چه گذشت؟


رئیس جمهور پس از این بازدید، سری هم به طرح قطار حومه ای تهران- ورامین زد و در جریان مشکلات این طرح قرار گرفت.


طرح قطار حومه‌ای تهران – ورامین از مصوبات دولت نهم است که در پی درخواست‌های مکرر مردم در ۱۷ مرداد سال ۸۸ با حضور مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و مسئولان محلی و علی اکبر محرابیان که آن زمان، دستیار ویژه رئیس جمهور در ستاد تبصره ۱۳ بود، کلنگ احداث آن در ایستگاه راه‌آهن ورامین به زمین خورد.


محسن منصوری استاندار تهران در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: روزانه ۱۲۰ هزار تردد از جنوب شرق استان به سمت تهران جریان دارد و تبدیل قطار حومه ای تهران- ورامین به مترو مشکل تردد شهروندان را مرتفع می کند.


در حاشیه این سفر حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت که تکمیل طرح قطار حومه‌ای و تبدیل آن به مترو مهمترین خواسته مردم دشت ورامین از رئیس جمهور است که امیدواریم در سایه سفر آیت الله رئیسی به دیار ۱۵ خرداد این امر محقق شود.


او این سفر را منشا خیر و برکت برای شهرستان های جنوب شرق تهران عنوان کرد و بحث انتقال پساب تهران، تکمیل بیمارستان پیشوا و مجتمع سبحان قرچک را از دیگر انتظارات مردم از رئیس دولت مردمی دانست.


آیت الله رئیسی سری هم به شهرستان پیشوا زد و در ابتدای ورود به این شهرستان جنوب شرق تهران از بیمارستان در حال ساخت پیشوا بازدید کرد.


بازدید رئیس جمهور از این بیمارستان حائز اهمیت است چراکه شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت، از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی بی‌بهره است و با پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر، ساختمان نیمه‌تمام بیمارستانی که در ابتدا به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا تعلق داشت، به سرانجام نرسیده و تکمیل نشده است.


در سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های جنوب شرق تهران چه گذشت؟


حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه شهرستان پیشوا در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا تاکید کرد: سفر رئیس جمهور فرصت مغتنمی برای جبران عقب‌ماندگی این شهرستان است، زیرا معلوم نیست چنین سفری چه زمان دیگری تکرار شود.


او این را هم گفت که شهرستان پیشوا از محرومیت‌هایی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که قطعا حضور رئیس جمهور می‌توان بخش زیادی از این مشکلات و محرومیت‌ها را برطرف کند.


آیت الله سید ابراهیم رئیسی سپس با حضور در بارگاه ملکوتی امامزاده جعفربن‌موسی‌الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان ضمن زیارت مضجع نورانی این امامزاده واجب التعظیم، با تنی چند از مردم دیدار و گفت وگو کرد.


نکته جالب توجه سفر رئیس جمهور به پیشوا این بود که به صورت سرزده به شهرک آژینه رفت و با مردم به گفت و گو نشست و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت. 


شهرک آژینه به عنوان یکی از مناطق محروم شهرستان پیشوا دارای هشت پروژه مسکن مهر است و ساکنان آن از رئیس جمهور به گرمی استقبال کردند.


رئیس جمهور پس از استماع سخنان مردم این منطقه نامه های آنان را تحویل گرفت و قول رسیدگی به مشکلاتشان را داد.


در سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های جنوب شرق تهران چه گذشت؟


آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه شهرستان ورامین در پیامی به مناسبت حضور رئیس جمهوری اعلام کرد: مردم دشت ورامین با سابقه تاریخی خود در قیام خونین ۱۵ خرداد حق ویژه‌ای بر گردن نظام دارند و امید است با سفر رئیس جمهور، حق مردم این دیار را نسبت به نظام ادا کند.


رئیس دولت مردمی پس از ورود به شهرستان ورامین به جایی رفت که مشتاقان زیادی منتظرش بودند؛ ورزشگاه تختی میزبان هزاران ورامینی بود هرچند که بسیاری از آنان به دلیل محدودیت ظرفیت نتوانستند وارد سالن سرپوشیده شوند و بیرون از سالن به سخنان رییس جمهور گوش دادند.


او این را هم گفت: رای مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، رای به اجرای عدالت بود. آنچه مردم از ما خواستند مبارزه با فقر و فساد و تبعیض بود و به این عهد خود بامردم وفادار هستیم ما دولت صادق الوعدی خواهیم بود ان‌شاءالله.


رئیس جمهور اظهار داشت: ترجیح دادم سالروز انتخابات ریاست جمهوری را به جای سالن اجلاس سران و شرکت در مراسم های شکلی، در جمع مردم و در کنار آنها باشم و به طرح های نیمه تمام و مشکلات آنها رسیدگی کنم.


آیت الله رئیسی اعلام کرد: فرمانداری ورامین ویژه می شود تا کار مردم سریعتر حل شودچراکه باید از بار استان تهران بکاهیم و امکان ایجاد استان جدید در شرق و غرب تهران بررسی خواهد شد.


رئیس جمهور از ارتقای ورامین به فرمانداری ویژه خبر داد و گفت: به همکارانم در دولت و وزارت کشور ماموریت داده‌ام راهکارها و شرایط تاسیس ۲ استان در شرق و غرب استان تهران را مورد بررسی قرار دهند.


پس از اتمام صحبت های رئیس جمهور، آیت الله رئیسی بلافاصله دست بکار شد و در شورای اداری جنوب شرق استان حاضر شد تا دستورات لازم را برای حل مشکلات و معضلات شهرستان های این منطقه صادر کند.


در این دیدار هزاران نفر از مردم مشتاق در حالی که از ساعات اولیه صبح امروز در سالن ورزشی تختی ورامین تجمع کرده‌ بودند، از سخنان رئیس جمهور که در خصوص مسائل و مشکلات سه شهرستان مطالب مهمی اظهار داشت استفاده کردند ولی این برای مردم کافی نبود و تعداد زیادی از مردم برای گفت وگوی مستقیم با آیت الله رئیسی در مقابل این سالن ورزشی تجمع کرده بودند تا درد دل‌های خود را به صورت مستقیم با رئیس جمهور مردمی بیان کنند.


جلسه شورای اداری شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران با حضور رئیس جمهور در محل فرمانداری ورامین آغاز شد.


رئیس جمهور و هیات همراه امروز میهمان مردم شهرستان های جنوب شرق استان تهران بودند تا بخشی از مشکلات برجای مانده از گذشته این شهرستان‌ها را بررسی و رفع کنند.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیات همراه امروز شنبه طبق برنامه ریزی انجام شده  به منظور بررسی مشکلات و مسائل در شهرستان ها حاضر شدند تا از نزدیک با مردم و مسئولان دیداری داشته باشند و ضمن بازدید از طرح های نیمه تمام این شهرستان‌ها دستورات لازم صادر شود.


با وجود آن که چند ساعت از دیدار مردمی با رئیس جمهور در سالن تختی ورامین می‌گذرد و هم اکنون جلسه شورای اداری در محل فرمانداری ورامین در حال برگزاری است، تعداد زیادی از مردم با تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان خواستار دیدار با رئیس جمهور هستند.


آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز شنبه پس از سفر چندین ساعته به شهرستان‌های جنوب شرق تهران و با برگزاری جلسه شورای اداری، دشت ورامین را ترک کرد.


آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به اتفاق هیات همراه پس از پایان جلسه شورای اداری شهرستان ورامین در جنوب شرقی استان تهران ساعت ۱۵ به سفر یک روزه خود پایان داد و ورامین را به مقصد پایتخت ترک کرد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40