آشنایی با انواع سیمان یکی مصالح ساختمانی پر فروش


آشنایی با انواع سیمان یکی مصالح ساختمانی پر فروش

انتخاب مصالح ساختمانی مناسب برای ساخت و ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در صورت انتخاب مصالح مناسب، هم کیفیت مد نظر را شاهد بوده و هم از دوام آن اطمینان خواهید داشت. قیمت سازه از بیشترین اهمیت برخوردار است و همگان سعی بر این دارند که بهترین سازه ها را با کمترین هزینه ها برپا کنند. در ادامه توضیحات کامل تری در رابطه با قیمت سیمان و بلوک سبک ارائه نموده ایم:

معرفی کاربردی ترین مصالح ساختمان در ایران

سیمان یکی از کاربردی ترین ها در ساختمان سازی است که از آن برای ساخت بخش های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول انواع اقسام مختلفی دارد و هر یک از انواع آن ویژگی های متفاوتی با یکدیگر دارند. انتخاب سیمان مناسب با محل استفاده شما از جمله موارد قابل توجه است چرا که در غیر اینصورت ممکن است ویژگی های مطلوبی از آن شاهد نباشید.‌ قیمت امروز سیمان از دیگر مواردی است که فکر بسیاری مشغول خود کرده و در صورت انتخاب مرکز خرید معتبر، هم محصول مناسبی را خریداری کرده و هم میزان هزینه های خرید را کاهش می دهید. برای اطلاع از قیمت و سفارش آنلاین بتن و سیمان حتما از سایت های مختلف بازدید کنید.

صنعت ساخت و ساز و رابطه آن با سیمان

ساخت و ساز از گذشته تا کنون از جمله مهمترین نیازهای مردم است و تغییرات متعددی را در طول سالهای مختلف بر خود دیده و روز به روز نیز پله های ترقی را رد می کند. خانه های کاه گلی در سالهای گذشته بسیار بودند و در اغلب نقاط جهان شاهد وجود این خانه ها بوده ایم. سیمان از جمله مصالح ساختمانی پرکاربرد در ساختمان سازی است که استفاده از آن به دوران بسیار قدیم برمی گردد. در ابتدا سیمان با آهک و رس ساخته می شد اما امروزه سیمان طی پروسه ای متفاوت تولید می شود. معادن مختلفی برای سیمان در هر یک از کشورهای جهان وجود دارد که معادن فعال در ایران نیز کم نیستند. امروزه سیمان به یکی از مهمترین مصالح ساختمانی بدل شده که با استفاده از آن مصالح ساختمانی پیش ساخته متنوعی نیز تولید می شود. توجه داشته باشید که سیمان در انواع مختلف به بازار عرضه شده که هر یک از انواع آن، ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته و کاربردهای متنوعی نیز دارند.

انواع سیمان

سیمان از جنبه های متعددی به انواع مختلف دسته بندی می شود. یکی از اصلی ترین دلایل تفکیک سیمان ها را می توان خواص شیمیایی آن دانست. برخی از سیمان ها در برابر شرایط شیمیایی خاص مقاوم هستند و برخی دیگر ویژگی های متفاوتی نسبت به محل استفاده دارند که به تناسب آن ها قیمت سیمان متفاوت خواهد بود. خشک شدن سیمان از دیگر دلایل تفکیک آن است به گونه ای که برخی از سیمان ها برای خشک شدن نیاز به زمان زیادی دارند اما برخی در عرض چند دقیقه کاملا خشک خواهند شد. همین تنوع در سیمان است که آن را به محبوب ترین مصالح ساختمانی تبدیل کرده است. کیفیت سیمان از دیگر دلایل تفکیک آن به شمار می رود چرا که طبیعتا هریک از انواع سیمان با توجه به درجه بندی تولیدی و معدن استخراجی، کیفیت متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. سیمان ها در حالت کلی نیز به دو نوع سیاه و سفید دسته بندی می شوند. سیمان های سیاه به خودی خود در ۵ تیپ مختلف روانه بازار شده اند که هر یک از این تیپ ها خواص متفاوتی دارند.

قیمت سیمان

یکی از مهمترین عواملی که سبب محبوبیت سیمان شده را می توان قیمت مناسب آن دانست. در حالت کلی قیمت سیمان امروز مناسب بوده و امکان خرید و استفاده از آن برای همگان وجود دارد. عوامل متعددی بر میزان قیمت سیمان تاثیر خواهند گذاشت و یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار را می توان انواع سیمان دانست. طبیعتا هریک از انواع سیمان با توجه به خواصی که دارند قیمت متفاوتی خواهند داشت. قیمت سیمان بستگی به کیفیت آن داشته و هرچه سیمان باکیفیت تری را برای خرید انتخاب کرده باشید باید هزینه بیشتری برای خرید پرداخت کنید. سیمان از معادن مختلف استخراج شده و در نتیجه برند های مختلفی نیز دارد. همین امر باعث تمایز قیمت در آن شده است. برای مثال: سیمان تیپ ۱ یا همان پرتلند به دلیل کیفیت بالایی که دارد از سیمان درجه ۲ قیمت گران تری خواهد داشت اما سیمان درجه ۲ نیز کاربردهای مختص خود را خواهد داشت.

قیمت سیمان رنگی

سیمان رنگی همانطور که از نام آن پیداست دارای رنگ‌های مختلفی است. دلیل این رنگ های مختلف سیمان استفاده از آن در بخش های مختلفی است که رنگ در آن حائز اهمیت باشد. سیمان رنگی از ترکیب رنگ و سیمان پرتلند به دست می آید که البته میزان پودر رنگ نباید بیش از ۱۰ درصد باشد که لطمه ای به خاصیت سیمان وارد نشود. قیمت سیمان ممکن است در مراکز مختلف نیز متفاوت باشد چرا که مراکز متعددی اقدام به فروش مصالح ساختمانی کرده اند و با مقایسه قیمت آنها می توانید بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشید. تا سالیان اخیر برای اطلاع از قیمت سیمان یا قیمت حباب هواساز باید حتما به یکی از مراکز فروش سطح شهر مراجعه می کردید اما امروزه خواهید توانست از طریق وب سایت های اینترنتی این قیمت را مورد بررسی قرار دهید. شهربتن به منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به ارائه محصولات بتنی با نازلترین قیمت ها کرده است و اصلی ترین دلیل پایین بودن قیمت آن، عرضه محصول به صورت از تولید به مصرف است. پس می توانید اقدام به خرید سیمان رنگی با نازلترین قیمت از این شرکت نمایید.

خرید سیمان

خرید از جمله مهمترین مراحل برای تهیه سیمان به شمار می رود چرا که در صورت انتخاب مرکز خرید معتبر است که می توانید از کیفیت سیمان اطمینان داشته باشید. در حالت کلی مراکز فروش سیمان به دو نوع حضوری و غیرحضوری دسته بندی می شوند که منظور از روش حضوری مراجعه به مراکزی است که در سطح شهر فعالیت می کنند. خرید از این فروشگاه ها هم وقت بیشتری گرفته و هم ممکن است تنوع زیادی نداشته باشد. خرید از وب سایت های اینترنتی بهترین و ساده ترین روش برای تهیه انواع سیمان خواهد بود چرا که از طریق آن خواهید توانست اطلاعات کاملی از انواع مختلف محصولات ساختمانی به دست آورید. شهر بتن یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید بوده و می توانید در کوتاه ترین زمان بهترین ها را از سامانه آنلاین آن خریداری کنید.

انواع مصالح سیمانی

نقش اساسی شهر بتن در تولید مصلح سیمانی با کیفیت

فرآورده های سیمانی امروزه نقش اساسی در ساختمان سازی دارند. مصالح سیمانی به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که هریک از آنها ویژگی های متفاوتی در مقایسه با یکدیگر خواهند داشت. برخی از مصالح ساختمانی پیش ساخته هستند که با کنار هم قرار گرفتن باعث خلق سازه های متفاوتی می شوند. اما برخی از مصالح ساختمانی به صورت خشک و یا آماده تولید شده اند. بتن آماده از جمله مصالحی است که به دلیل مزیت های بسیار، مورد توجه قرار گرفته است. از جمله مهمترین ویژگی های بتن آماده می توان به مقاومت بالای آن اشاره کرد چرا که کلیه مواد اولیه آن با نسبت های دقیق با یکدیگر مخلوط شده اند و ساختار مستحکمی به وجود آورده اند. اما آیا تمامی مراکز تولید کننده مصالح ساختمانی مناسب خرید هستند؟ توجه داشته باشید که ممکن است برخی از کارگاه ها از مواد اولیه متفاوت یا کمتری استفاده کنند که این امر باعث شناسایی هرچه راحت تر مراکز معتبر خواهد شد. توجه داشته باشید که شهر بتن  باکیفیت ترین محصولات را در اختیارتان قرار خواهد داد. در ادامه توضیحات کامل تری در خصوص قیمت سیمان و بلوک سبک ارائه نموده ایم.

خرید بتن آماده

برای خرید بتن آماده راه های متفاوتی پیش رو خواهید داشت. در حالت کلی روش های خرید به دو نوع حضوری و غیرحضوری دسته بندی می شوند. منظور از روش حضوری همان مراجعه به مراکز سطح شهر است که این روش به دلیل وقت گیر بودن کمتر مورد توجه قرار می گیرد. روش غیرحضوری هم به وب سایت های اینترنتی نسبت داده می شود. روش غیرحضوری که خرید از وب سایت ها و شبکه های مجازی است امکان خرید در کوتاه ترین زمان را به شما خواهد داد. شهربتن یکی از مراکز فعال در این زمینه است که با استفاده از به روزترین دستگاه ها و تجربه کارشناسان خود توانایی ارائه بهترین محصولات را خواهد داشت. پشتیبانان شهربتن نیز به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی روزهای هفته آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. و می توانید به صورت روزانه قیمت سیمان و انواع افزودنی های معدنی مانند قیمت کندگیر کننده ها و حباب ساز ها و قیمت بلوک سیمانی را از آن ها جویا شوید.

قیمت بتن آماده

قیمت بتن آماده را نمی توان یک رقم ثابت دانست چرا که قیمت آن به موارد مختلفی مانند قیمت سیمان رنگی نما بستگی خواهد داشت و تنها در صورت شناخت این موارد می توانید میزان قیمت بتن را مشخص کنید. یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت بتن آماده را می توان عیار آن دانست چرا که طبیعتا در صورت زیاد بودن میزان سیمان، قیمت بتن آماده نیز افزایش پیدا خواهد کرد. کیفیت بتن حرف اصلی را در تعیین قیمت بتن آماده خواهد زد. بی شک در صورتی که محصول از کیفیت بالایی برخوردار باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. برخی از شرکت ها به منظور جلب توجه اقدام به ارائه بتن آماده با قیمت ارزان کرده اند که البته این نوع بتن ها کمبود هایی در مواد تشکیل دهنده خود دادند و به همین دلیل مقاومت کمتری نیز خواهند داشت و توصیه می کنیم که به جای این محصولات اقدام به خرید محصولات باکیفیت نمایید. اما در حالت کلی خرید بتن آماده باعث صرفه جویی در میزان هزینه هایتان خواهد شد.

به جرأت می توان گفت که بلوک سبک کارآمدترین مصالح ساختمانی نوین بوده، که باعث زیر و رو شدن صنعت ساخت و ساز شده است. این مصالح ساختمانی کم وزن با استفاده از پیشرفت تکنولوژی، اختراع شده و به مرور زمان جایگاه خیلی از مصالح ساختمانی سنتی را تصاحب کرده است.

مزیت هایی که بلوک سبک نسبت به بلوک های قدیمی دارد باعث شده که روز به روز به محبوبیت آن اضافه شده و عده بیشتری از مهندسان ساخت و ساز و مدیران پروژه های ساختمانی به سراغ آن بروند.

بلوک سبک چیست؟

بلوک سبک به طور معمول از ترکیب آب با ماسه ریز دانه، سیمان و پوکه های معدنی ساخته می شود. بسته به نوع بلوک  این ترکیبات می تواند متفاوت باشد. البته دلیل سبک بودن این بلوک ها ایجاد تخلخل توسط حباب های کوچک هوا در بافت آن است.

در واقع ترکیب عناصر در بلوک هر چه که باشد، وجود حباب های هوا در بافت آن ثابت است. همین امر موجب ایجاد قابلیت های چشمگیری برای این مصالح ساختمانی سبک شده است.

کاربرد بلوک سبک در ساختمان سازی

بلوک سبک امروزه از ضروری ترین مصالح ساختمانی به حساب می آید و در دیوار چینی (دیوارهای غیر باربر)، پر کردن کف سازه، ساختن سقف و ایجاد شیب در بخش های مختلف ساختمان به کار می آید.

بسته به کم و کیفی که انواع بلوک های ساختمانی سبک دارند، می توان از آنها در قسمت های مختلف یک سازه استفاده کرد

قیمت بتن آماده عیار ۶۰۰

قطعا گران قیمت ترین ماده اولیه برای ساخت بتن، سیمان است. میزان سیمان استفاده شده برای تولید بتن عیار ۶۰۰ بیش از سایر انواع بتن آماده است و به همین دلیل باید انتظار قیمت بالاتری نیز برای بتن عیار ۶۰۰ داشت. اما قیمت این نوع بتن تحت تاثیر عوامل متعددی است و به دلیل نوسانات قیمت امروزی، نمی توان قیمت دقیقی برای آن در نظر گرفت. مسئولین شهربتن به منظور جلب رضایت مشتریان اقدام به ارائه بهترین محصولات با نازلترین قیمت ها کرده اند و می توانید به راحتی نسبت به خرید محصول از آن اقدام کنید. برای مشاهده قیمت دقیق بتن آماده عیار ۶۰۰ می توانید به وب سایت اینترنتی شهربتن مراجعه کرده و پس از مقایسه انواع اقسام بتن ها، نسبت به خرید اقدام کنید. بتن آماده با توجه به میزان قیمتی که دارد از سایر انواع بتن ها بسیار مناسب تر است.

دانسیته هبلکس

دانسیته هبلکس در حالت خشک معین می گردد. وزن تقریبی در هر متر مکعب هبلکس حدود 580 کیلوگرم می باشد. در حال حاضر وزن اجر حدود 10 برابر هبلکس است با اینکه اجر در ساختمان نسبت به سنگ وزن کمتری دارد ولی حدود 4.6 برابر از هبلکس سنگین تر است. وزن سنگ نسبت به هبلکس بالای 100 برابر است. جالب توجه است که هبلکس مقاومتش به اندازه سنگ می باشد، در مقابل اتش از بین نمی رود، در مقابل فشارهای بیرونی و زلزله مقاوم است.

عایق گرما بودن بلوک هبلکس

بلوک هبلکس به خوبی عایق گرما و آتش سوزی است. ماده سیلیس که پایه هبلکس را تشکیل می دهد، این خاصیت را برای آن ایجاد کرده است. این مزیت باعث شده است که در گرفتن مجوزهای ساختمانی از شهرداری، هبلکس به عنوان عایق مورد قبول باشد و نیاز به استفاده از عایق های دیگر برای جلوگیری از سر و صدا و گرما نباشد.

برگرفته از سایت https://shahrebeton.com