هزینه ۳۹۴ میلیون دلاری صنعت فناوری در انتخابات آمریکا
بررسی گاردین نشان میدهد سیلیکونولی، بیش از ۳۹۴.۱ میلیون دلار در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا هزینه کرده که بخش عمده آن، کمک حدود ۲۴۳ میلیون دلاری ایلان ماسک به ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ بوده است.
به گزارش ایسنا، تحلیل دادههای جدید کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا، نفوذ به شدت سنگین صنعت فناوری در انتخابات آمریکا را بارز میکند. طرفداران ارز دیجیتالی، به خصوص در این انتخابات فعال بودند زیرا به دنبال مقابله با مقررات بودند و پول فراوانی را برای ستادهای انتخاباتی و رقابتهای کنگره هزینه کردند.
این کمکهای مالی از سوی بزرگترین شرکتهای فناوری شامل گوگل، واتساپ، لینکدین و نتفلیکس انجام شدند. سایرین، سرمایهگذاران قدرتمندی بودند که میلیاردها دلار از سرمایهگذاری در فناوری کسب کرده اند.
ترامپ در مجموع، ۲۷۳.۲ میلیون دلار کمک مالی از افرادی شامل ایلان ماسک، مارک آندرسن و جان کوم دریافت کرد. ایلان ماسک که مدیرعامل شرکتهای اسپیس ایکس و ایکس است، ۲۴۲.۶ میلیون دلار پرداخت کرد. مارک اندرسن، موسس شرکت سرمایه گذاری اندرسن هوروویتز، ۵.۵ میلیون دلار و جان کوم، موسس واتساپ، ۵.۱ میلیون دلار به رئیس جمهور منتخب آمریکا اهدا کردند.
کامالا هریس، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در مجموع، ۱۲۰.۹ میلیون دلار دریافت کرد که ۵۱.۱ میلیون دلار از سوی داستین موسکوویتز، یکی از موسسان فیسبوک، ۱۷ میلیون دلار از سوی رِد هافمن، یکی از موسسان لینکدین و ۱۱.۷ میلیون دلار از سوی کریس لارسن، رییس میلیاردر شرکت ارز دیجیتال ریپل بود.
یافتههای کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا، تنها بخش کوچکی از میلیونها دلاری است که صنعت فناوری در واشنگتن هزینه کرده تا دولت و رگولاتورها را تحت نفوذ قرار دهد. محاسبه کمکهای سیاسی آمریکا، پیچیده و مبهم است و اهداکنندگان میتوانند راههایی برای دادن پول بدون گزارش عمومی، پیدا کنند.
اگرچه شرکتهای فعال در صنعت سوخت فسیلی، معمولا بیشترین هزینه را در انتخابات انجام میدهند اما لابی ارز دیجیتال، به سرعت به بزرگترین هزینه کننده در انتخابات آمریکا تبدیل شد. طبق گزارش اندیشکده «تینک تَنک پابلیک»، صنعت ارز دیجیتال، برترین هزینه کننده در انتخابات سال ۲۰۲۴ بود.
منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
آخرین دیدگاهها