رویداد هنری رویش برگزیدگان خود را شناخت

ایسنا/مازندران مراسم اختتامیه بخش نمایش رویداد هنری «رویش»، ذیل طرح شهید آوینی با حضور برگزیدگان این رویداد در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران یکشنبه ۶ آبان، ضمن گرامیداشت یاد شهدای ارتش، اظهار کرد: این رویداد آغاز راه اعتلای هنرهای نمایش استان است.


احسان آهنگر با تاکید بر نقش هنرهای نمایشی در جریان‌سازی فرهنگی، گفت: انتقال مفاهیم با بهره‌گیری از هنرهای نمایشی با اثرگذاری بیشتری انجام می‌شود.


این مسئول خاطرنشان کرد: امروزه تئاتر به‌عنوان بستر همبستگی در جامعه و تقویت ارتباطات اجتماعی شناخته می‌شود و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.


آهنگر افزود: هدف این رویداد، تقویت همبستگی اجتماعی، کشف استعدادها، اعتلای هنر، توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی و مانند آن است.


وی با تاکید بر ضرورت همبستگی دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه، گفت: همبستگی جامعه و نهادهای فرهنگی در کاهش مخاطرات اجتماعی و مدیریت بحران‌های اجتماعی نقش مهمی دارد که نیازمند تقویت زیرساخت‌ها، به‌روزرسانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان است.


آهنگر خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم انقطاع نسلی در حوزه نمایش انجام شود و با ایجاد حلقه میان نسل گذشته و نسل جدید، از این انقطاع پیشگیری کرده و فاصله میان جوانان و پیشکسوتان را کاهش دهیم.


رویداد هنری «رویش»، برگزیدگان خود را شناخت


معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان نیز در این مراسم، گفت: این طرح برای نخستین بار در استان مازندران اجرا شد و آغازی برای رویدادهای اثرگذار و گسترده‌تر خواهد بود.


محمدتقی روحی افزود: این رویداد به برکت نام شهید آوینی مورد حمایت و اجرای عمومی خواهد بود و نتیجه آن را در سی‌وششمین جشنواره تئاتر استان خواهیم دید.


دبیر رویداد رویش نیز با بیان این که ۲۵ اثر نمایشی در این رویداد شرکت کردند، گفت: از ۲۵ اثر راه‌یافته ۸ اثر انتخاب شد و در نهایت ۴ اثر خیابانی و ۳ اثر صحنه‌ای به مرحله پایانی رسیدند.


هادی اصغری اظهار کرد: در رویکردی نوین با همکاری انجمن نمایش و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آثار راه‌یافته به مرحله نهایی از حمایت مالی و مشاوره‌ای برخوردار بودند.


وی درباره روند اجرای رویداد و حمایت از برگزیدگان گفت: پس از انتشار فراخوان استانی و گزینش نهایی، بهره‌گیری از ظرفیت استان برای رشد و توسعه هنر و فرهنگ استان در دستور کار قرار گرفت.


اصغری ادامه داد: ۱۰ جلسه مشاوره فنی و تخصصی توسط استادان این حوزه به منتخبان ارائه شد. به پشتوانه حمایت مالی اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد نیز آثار تولیدی از نمایش به تئاتر تبدیل و طبق تفاهمنامه، طی بازه‌ای ۲۰ روزه، به مدت ۷ تا ۱۰ شب اجرا شدند.


رویداد هنری «رویش»، برگزیدگان خود را شناخت


اصغری درباره اهداف رویداد، بیان کرد: سبک زندگی ایرانی-اسلامی، فضای مجازی و مانند آن اهداف رویداد سال جاری بوده و امیدواریم آثار منتخب به جشنواره منطقه‌ای و فجر راه پیدا کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط