۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی با آب های غیرمتعارف آبیاری می شود


تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از میزان آلودگی اراضی کشاورزی به آب‌های آلوده خبر داد و گفت: ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی با آب‌های غیر متعارف آبیاری می شود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی خضریان در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درباره کشت محصولات کشاورزی خوراکی با آب های آلوده در کلان‌شهرها گفت: کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیر متعارف روز به روز رشد می‌کند و به مصیبتی در کلان‌شهرها تبدیل شده است.


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی  افزود:طبق گزارش‌های ارائه شده در استان تهران ۲۳۵ هکتار از اراضی زیر کشت با آب غیر متعارف آبیاری می‌شود. 


وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی از آبیاری ۲۶ هزار هکتار اراضی با آب‌های غیر متعارف خبر می‌دهد این در حالی است که وزارت بهداشت این آمار را ۱۹ هزار هکتار می‌داند. اما کشت هر محصولی با این آب‌ها سلامتی جامعه را به خطر می‌اندازد.


خضریان با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه اندازه‌گیری استانداردهای محصولات کشاورزی پیش از عرضه در بازار را دارد، بیان کرد: برای این کار باید اراضی و کشاورزان شناسنامه‌دار شوند تا مشخص شود محصول آلوده از کدام زمین در بازار ارائه می‌شود. 


سخنگوی کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: مقرر شد دستگاه‌ها ظرف مدت ۱۰ روز آینده گزارش مکتوب از این موضوع در تمام استان‌ها ارائه کنند و نشستی اختصاصی با وزارتخانه‌های نیرو و کشور و سازمان برنامه و بودجه برگزار شود.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40