چشم امید شش ستاره اسپانیایی به فتح اسکار ورزشی


تهران- ایرنا- هافبک تیم بارسلونا، کاپیتان و هافبک تیم فوتبال زنان بارسلونا؛ تیم فوتبال زنان بارسلونا، دو دونده پارالمپیک و قهرمان موتورسوار از جمله ستاره های اسپانیایی هستند که نامزد دریافت جایزه لائورس معروف به اسکار ورزشی شده اند.


به گزارش ایرنا، جایزه  لائورس از سال ۲۰۰۰ تا کنون در هشت بخش بهترین ورزشکار مرد، بهترین ورزشکار زن، بهترین تیم ورزشی، بهترین بازگشت به ورزش، بهترین پیشرفت غیرمنتظره، ورزش دائم، روحیه ورزشی و یک عمر دستاورد ورزشی اهدا می‌شود، ضمن اینکه دو جایزه به بهترین ورزشکار کم‌توان و بهترین ورزشکار ورزش اکشن و حادثه‌ای نیز تعلق می‌گیرد.


اسپانیا در این دوره از جوایز لائورس، ۶ فرد را به عنوان نامزد دریافت این جایزه معرفی کرده است که نام «الکسیا پوتلاس» هافبک و کاپیتان تیم فوتبال زنان بارسلونا، «تیم فوتبال زنان بارسلونا»، «پدری گونزالس هافبک تیم بارسلونا»، «مارک مارکز» قهرمان موتورسواری جهان و «ژینس و سوزانا رودریگز» دونده در میان نامزدها به چشم می خورد.


به گزارش تارنمای «مارکا»، اسپانیا بار دیگر نماینده های قابل توجهی در همه رده ها به عنوان نامزدهای کسب جایزه لائورس دارد و فقط در جایزه بهترین ورزشکار مرد نامزدی ندارد اما بر وزن فوتبال زنان اسپانیا در این رویداد تاکید شده است.


به نوشته این تارنما، الکسیا پوتلاس برای دومین بار برای جایزه بزرگ زنان رقابت می کند، چیزی که تاکنون به نام گاربینه موگوروزا در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود. پوتلاس که فصل گذشته توپ طلا و بهترین جایزه را دریافت کرد حریف اصلی الین تامپسون دونده جامائیکایی با وزن سه طلای المپیک و دومین امتیاز برتر تاریخ در ۱۰۰ و ۲۰۰ متر است.


تارنمای مارکا با اشاره به اینکه کاپیتان بارسا همچنین در جایزه جمعی تیم فوتبال زنان بارسا قرار دارد که پیش از این به تیم مردان تعلق می گرفت، یادآور شد: این جایزه به نوعی اسکار ورزشی محسوب می شود.  


شایان ذکر است مارک مارکز به عنوان بهترین موتورسوار، پدری فوتبالیست بارسا به عنوان بهترین بازیکن جوان، ژینس و سوزانا رودریگز در بین بهترین ورزشکاران پارالمپیک نامزد شده اند.


جوایز لوریوس (انگلیسی: Laureus World Sports Awards) جوایزی است که سالانه به بهترین ورزشکاران جهان اهدا می‌شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40