وزیر جهاد کشاورزی از پروژه بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در


سنندج- ایرنا- سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از معاونین و مدیران بخش های مختلف این وزارتخانه روز جمعه از پروژه در حال احداث بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در شهرستان دیواندره بازدید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این بازدید به ارائه گزارشی از وضعیت اجرای این پروژه پرداخت و اظهار داشت: این گلخانه با تلاش یکی از کارآفرینان شهرستان دیواندره و همکاری یک شرکت هلندی در دست احداث است.


پیمان اسکندری با اشاره به اینکه سایت گلخانه هیدروپونیک دیواندره در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال ساخت است،ادامه داد: احداث این پروژه از سال ۹۷ با دریافت ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات آغاز شده و هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن نیاز به یک هزار میلیارد ریال تسهیلات است.


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه با اتمام این پروژه به طور مستقیم برای یکصد نفر شغل ایجاد می شود، افزود: نهضت احداث گلخانه در استان کردستان با همکاری همه دستگاه های مرتبط باید ایجاد شود.


اسکندری یادآور شد: هم اکنون چهار گلخانه در شهرستان‌های بیجار، دیواندره، قروه و سقز با اشتغال زایی ۶۸۴ نفر در حال احداث و در آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.


بازدید و افتتاح پروژه های تولید در بخش کشاورزی، دیدار و گفت و گوی رو در رو با بهره برداران و متولیان بخش کشاورزی استان کردستان از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی است که در سفر رییس جمهور به استان حضور دارد.


آیت الله سیدابراهیم رییسی در فرودگاه سنندج در یک سخنرانی اهداف، برنامه ها و طرح های اولویت دار سفر یک روزه به این استان را تشریح کرد.


دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه گزارشی از مصوبات سفر از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.


وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، ۲ تن از اعضای شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.


از روز گذشته ۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها در نقاط مختلف استان تشکیل شده است تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود.


استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40