وزیر اقتصاد مشکل کالاهای ملوانی و ته لنجی مرزنشینان رفع می شود


اهواز – ایرنا – وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: درکمیسیون اقتصادی دولت آیین‌نامه‌ای مصوب شده است که به طور خاص مشکل کالاهای ته‌لنجی و ملوانی مرزنشینان ساماندهی شود و امیدواریم هفته آینده درجلسه هیات وزیران مطرح و تصویب شود.


به گزارش ایرنا، سیداحسان خاندوزی روز جمعه در پایان سفر خود به خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از نکات مورد توجه از منظر رئیس جمهوری ساماندهی و حل و فصل سریع مشکل کالاهای ملوانی و ته لنجی است که استان‌های جنوبی کشور بسیار با آن درگیر هستند؛ مقرر شد به سرعت در این زمینه تعیین تکلیف شود تا اقتصاد مرزنشینان رونق یابد.


وی ادامه داد: از فروردین ماه ۱۴۰۱ گشایش خوبی در حوزه معیشت مردم مرزنشین به ویژه در استان‌های جنوبی که با این موضوع مواجه هستند، ایجاد خواهد شد.


صادق خلیلیان استاندار خوزستان در حاشیه سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به خوزستان در ابعاد مختلفی دارای اهمیت است که می‌توان به بحث کمک در تصریح تخلیه کالاهای اساسی اشاره کرد که خوزستان ۷۰ درصد کالای اساسی کشور را تامین می‌کند.


وی ادامه داد: در اوایل تشکیل دولت حدود چهار میلیون تن کالا در بندر امام رسوب شده بود که خوشبختانه این میزان به حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسیده است؛ این حرکت نشان دهنده اهتمام ویژه دولت برای تامین نیازهای کشور است.


خلیلیان افزود: خوزستان مسائلی از جمله بحث آلایندگی دارد که طبیعتاً باید شرکت‌هایی که فعالیت می کنند به مسئولیت اجتماعی خود متعهد شوند تا استان به توسعه برسد.


رضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در حاشیه سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به این استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باید بخشی از  ۴۸ هزار میلیارد ریال از درآمد گمرک برای آماده کردن زیرساخت‌ها در شهرهای مرزی کمک شود، اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی که امروز با وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شد در خصوص رشد اقتصادی در شهرهای ساحلی و مرزی است.


به گزارش ایرنا وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به خوزستان از اداره کل بنادر و دریانوردی این استان و همچنین روند ترخیص کالا از گمرک بندرامام خمینی (ره) بازدید کرد.