واکنش ها به محرومیت های جدید یوفا علیه مسکو حرف های چفرین در


تهران- ایرنا- مقامات و چهره‌های فوتبال روسیه به محرومیت‌های جدید اعلام شده از سوی اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) علیه مسکو، واکنش‌های تندی نشان دادند.


به گزارش ایرنا، یوفا به همراه فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) در ۲۸ فوریه بدنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را از حضور در تمامی رقابت‌های تحت مدیریت خود تعلیق کردند.


یوفا روز گذشته(دوشنبه) نیز محرومیت‌های تازه‌ای را علیه فوتبال روسیه در نظر گرفت و براساس آن تیم ملی زنان این کشور نیز از حضور در یورو ۲۰۲۲ زنان محروم و تیم ملی پرتغال جایگزین این تیم شد.


اتحادیه فوتبال روسیه بلافاصله در واکنش به این تصمیمات، بیانیه‌ای را صادر و مخالفت آشکار و صریح خود را با آن اعلام کرد.


در بخشی از این بیانیه آمده است: اتحادیه فوتبال روسیه همچنان به حفاظت از منافع خود در چارچوب پرونده‌های معلق در دادگاه عالی ورزش(کاس) واقع در لوزان سوئیس، ادامه داده و حق تسلیم درخواست‌های جدید را برای خود محفوظ می‌داند. 


«ویاچسلاو کولوسکوف» رئیس افتخاری اتحادیه فوتبال روسیه در واکنش به این تصمیمات، آن را «ناراحت‌کننده» اما باتوجه به تحولات جهان، «قابل انتظار» خواند. 


وی در این‌باره‌ گفت: با اظهارات الکساندر چفرین(رئیس یوفا) در مورد اینکه بازیکنان هیچ مسئولیتی در قبال جنگ ندارند، کمی دلگرم شدیم. با این حال، حرف‌ها در حد حرف ماند. چه کار باید کرد؟ اتحادیه فوتبال روسیه بسیار هوشمندانه واکنش نشان داد؛ «آنها نسبت به بهبود شرایط امیدوار بوده اما خود را برای بدترین‌ها مهیا کرده‌اند.»


کولوسکوف افزود: در واقع حالا تنها گزینه دوم باقی می‌ماند. انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا که از نظر من برای فوتبال روسیه فاجعه‌ است. انتقال احتمالی به آسیا موضوعی است که شخصیت‌های دیگری همچون معاون دبیرکل اتحادیه فوتبال روسیه در مورد آثار منفی آن صحبت‌ و آن را تحت عنوان ایده‌ای «خیالی» توصیف کرده‌اند.


«یوگنی لُوچف» اسطوره باشگاه اسپارتاک مسکو نیز گفته که یوفا «دست روی موضوع پیچیده‌ای گذاشته و سر داستانی را باز کرده است که بستن آن سخت خواهد بود. شرایط کاملا بی‌معنی است. امروز روسیه برای آنها خوب نیست و فردا سراغ کشوری دیگر می‌روند.»



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40