نمایشگاه تخصصی ایران در تاجیکستان با محور خراسان رضوی برگزار


مشهد- ایرنا- رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور از برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در روزهای هفتم تا دهم اسفند ماه در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با محوریت خراسان رضوی خبر داد.


محمد بهشتی منفرد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر دو روزه سفیر ایران در تاجیکستان به مشهد افرود: نمایشگاه اختصاصی کشورمان در تاجیکستان در روزهای ۷ تا ۱۰ اسفندماه امسال  در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان و با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به سفر دو روزه  “محمد تقی صابری”  سفیر ایران در تاجیکستان به مشهد بیان کرد: در این سفر همکاریهای اقتصادی و فرهنگی استان و شهر مشهد با طرف تاجیک مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 
وی خاطر نشان کرد: در ملاقات سفیر ایران در تاجیکستان با  استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد، زمینه های گسترش هر چه بیشتر همکاریهای اقتصادی و فرهنگی استان با طرف های تاجیک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
تاجیکستان با نام رسمی جمهوری تاجیکستان، کشوری کوهستانی و محصور در خشکی است که با ۹.۵ میلیون نفر جمعیت و مساحت نزدیک به ۱۴۳ هزار کیلومتر مربع  در آسیای میانه جای دارد. تاجیکستان کوچک‌ترین کشور آسیای میانه است و با افغانستان از جنوب، ازبکستان از غرب و شمال، قرقیزستان از شمال و جمهوری خلق چین از شرق، هم‌مرز است.
پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور،  دوشنبه است. زبان رسمی این کشور، زبان فارسی تاجیکی  است.