نایب رئیس مجلس وزارت امور خارجه امکان حمل یکسره کالا به عراق


مصطفی آزادی







برچسب‌ها







کرمانشاه – ایرنا – نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا کالاهای صادراتی در مبدا بارگیری و در مقصد تخلیه می‌شود، گفت: وزارت امور خارجه بدون هیچ تعارفی با کشور عراق وارد مذاکره شود و امکان حمل یکسره کالا از مرزهای داخلی تا عراق را فراهم کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «عبدالرضا مصری» روز پنجشنبه در نشستی با فعالان حوزه صادرات استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد، افزود: حمل یکسره کالا به مقصد منجر به حفظ کیفیت، صرفه جویی در منابع و جلوگیری از قاچاق کالا خواهد شد لذا اتاق بازرگانی باید در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.


ما درگیر مغازه‌های دولتی و شبه دولتی هستیم


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه امروز مرزهای ما تبدیل به میدان تره بار شده و ما در مرز خودمان برای عراقی ها مجبوریم تسهیلات ایجاد کنیم، گفت: اساس این نقل و انتقال کالا غلط است و هر تصمیم دیگری برای رفع این مشکل هم غلط است و این در حالی است که ما برای تردد کامیون های عراقی چنین مشکلاتی را ایجاد نکرده ایم و بدون ترافیک وارد ایران می‌شوند.


مصری افزود: هزینه های میلیاردی برای احداث باراندازی های مختلف در مرزها بیهوده است درصورتیکه می‌توان با همان اعتبار کارخانه های مختلف، مجتمع های رفاهی، هتل و رستوران در آن مسیر ایجاد کرد که اشتغال به مراتب فراوان را در پی خواهد داشت.


این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما درگیر مغازه های دولتی و شبه دولتی هستیم و هرکسی به دنبال تامین منافع خودش است، تصریح کرد: بخش خصوصی به خوبی می‌تواند از دارایی خود محافظت کند همچنان که در احداث آزادراه ها از حضور بخش خصوصی بهره گرفتیم و در استان کرمانشاه هم شهربازی این شهر تا زمانی که در اختیار بخش خصوصی بود به مردم خدمات ارائه میداد و از زمانی که بخش خصوصی کنار رفت مشکلات نمایان شد.


مصری در پایان گفت: از آنجاییکه کشور ما تحریم است و نیاز به ارز داریم و با رشد صادرات میزان تولید و به تبع آن میزان اشتغال هم افزایش پیدا می‌کند لذا هدف کشور باید توسعه صادرات باشد و هر مانع و مشکلی در این مسیر هم باید برطرف شود.


۲۵۸ کرمانشاهی با مشکلات رفع تعهدات ارزی سال ۱۳۹۷ مواجه هستند


رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه هم در این نشست با اشاره به اینکه کرمانشاه در صادرات رتبه پنجم کشور را دارد و حدود ۵۰ درصد صادرات به عراق از این استان انجام می‌شود، گفت: یکی از سیاست های دولت قبل که هنوز اجرایی می‌شود تعهدات ارزی است که به دلیل آشنا نبودن تجار با این قوانین تعداد زیادی از آنها هنوز هم مشکل دارند.


نایب رئیس مجلس: وزارت امور خارجه امکان حمل یکسره کالا به عراق را فراهم کند


«کیوان کاشفی» ادامه داد: ۲۵۸ نفر در خصوص رفع تعهدات ارزی سال ۱۳۹۷ مشکل دارند و کارت بازرگانی آنها غیرفعال شده است لذا از آقای مصری خواهشمندیم در یک جلسه با دستگاه های مرتبط مشکل این نفرات را حل کنند تا دوباره به چرخه صادرات استان کرمانشاه اضافه شوند.


این عضو اتاق بازرگانی ایران عدم تصویب طرح جامع برای مرزهای سومار، شیخ صله و شوشمی را یکی دیگر از مشکلات موجود دانست و گفت: مرز پرویزخان به کل کشور خدمات ارائه می‌دهد اما متاسفانه از نبود زیرساخت های مناسب رنج می‌برد لذا برای این مرز هم باید اعتبارات ملی در نظر گرفته شود.


به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز دارای ۶ مرز رسمی فعال و بازارچه مرزی با عراق است که مرز رسمی پرویزخان در این استان بزرگترین دروازه تجاری کشورمان برای صادرات کالاهای ایرانی به عراق  است به گونه ای که بیش از ۵۰درصد صادرات به این گذرگاه رسمی و بین المللی اختصاص دارد.


شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40