مقام های لشکری و کشوری سازمان ها و نهادها چهل و سومین سالروز


تهران – ایرنا – مقام های لشکری و کشوری، سازمان ها و نهادها با صدور بیانیه ای چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند.


به گزارش روز پنجشبه ایرنا، سازمان تامین اجتماعی با صدور بیانیه ای تاکید کرد: هنگامه فجر پیروزی، ماه بهمن و ایام‌الله پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران فرارسید. انقلابی که با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و پشتوانه مردمی، در پی تحقق آرمان عدالت به مصاف ظلم و استبداد رفت و به خواست خدا، با هدایت حضرت امام (ره) و اراده و ایثار مردم عزیز ایران، به‌وقوع پیوست.


این  بیانیه می افزاید: همانگونه که رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب فرمودند، “انقلاب اسلامی پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند. انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و با اراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظر پذیر و اهل انفعال نیست. به نقدها حساسیت مثبت نشان می‌دهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرف‌های بی‌عمل می‌شمارد، اما به هیچ بهانه‌ای از ارزش‌هایش که بحمدالله با ایمان دینی مردم آمیخته است، فاصله نمی‌گیرد. “


این بیانیه می افزاید: سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان عضوی موثر از مجموعه عظیم دستگاه‌های خدمت‌رسان در نظام جمهوری اسلامی ایران، همسو با گفتمان انقلاب اسلامی و در راستای مکتب امام خمینی(ره) همواره تلاش کرده تا در مسیر خدمت به اقشار مختلف کشور، تحقق عدالت و تأمین اجتماعی پیش رفته و به گواه گزارش‌های آماری به موفقیتی نسبی دست یافته، که البته کافی نبوده و نیازمند تکمیل است.


در این بیانیه آمده است: این سازمان امروز مفتخر است که در بیش از چهار دهه گذشته و در زمینه پوشش تأمین‌اجتماعی، نرخ پوشش بیمه‌ای خود را توسعه داده و اکنون خدمت‌رسان ۴۴ میلیون نفر از هموطنان گرامی است. در دوران سخت همه‌گیری ویروس کرونا که سختی‌ها و مصیبت‌های فراوانی را به بار آورد؛ خدمات بی‌وقفه همکاران سخت‌کوش سازمان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه درمانی، صحنه‌های باشکوهی از ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشت و مراکز درمانی این سازمان در خدمت به مردم شریف ایران با تمام وجود مشغول کار بودند. با این حال و به رغم همه اقدامات و تلاش‌های صورت پذیرفته، تا تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار به‌جز رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد؛ فاصله وجود داشته و سازمان تأمین اجتماعی خود را موظف به حرکت در این مسیر و دستیابی به این آرمان ارزشمند می‌داند.


این بیانیه می افزاید: در حوزه حمایت و پشتیبانی از نیروی کار و تولید نیز، علی‌رغم تمام دشمنی‌های ظالمانه و تحریم‌های ناجوانمردانه، سازمان تأمین اجتماعی بر خود فرض می‌دارد تا ضمن تلاش برای ایفای نقش موثر در اقتصاد کلان کشور، با توسعه کمی و کیفی خدمات در حوزه‌های اساسی درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری و صیانت از حقوق و دارایی‌های ذی‌نفعان، در حد توان بخشی از فشار اقتصادی بر جامعه تحت‌پوشش خود را کاهش داده و در زمینه ایفای تعهدات خود، بدون وقفه فعال و متعهد باشد.


در این بیانیه آمده است: سازمان تأمین اجتماعی، چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به محضر رهبری گرانقدر و مردم شریف ایران تبریک گفته و با ادای احترام به حضرت امام (ره) و تمام شهدای این انقلاب، بار دیگر متعهد می‌شود تا در مسیر تحقق آرمان عدالت و انجام تکلیف خود نسبت به عموم افراد تحت پوشش و ملت ایران، با تمام توان مشغول خدمت و بهبود ارائه خدمات باشد.


دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، یادآور حماسه‌ بزرگ و تاریخی ملت ایران است


شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت و افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، یادآور حماسه‌ بزرگ و تاریخی ملت ایران است که در آن به امام و مقتدای خویش لبیک گفتند و رژیم شاهنشاهی و آمریکایی را سرنگون کرده و نظام اسلامی را بنا نهادند.


این بیانیه می افزاید: در این حماسه پرشکوه که با رهبری امام خمینی رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و از سرچشمه جوشان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت‌ (س) به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) الگو گرفته شده بود، نظام طاغوتی، مستکبر و وابسته به بیگانگان فرو پاشید و نظامی جدید پدید آمد که در جهان ظلمانی معاصر، بی‌بدیل بود.


در این بیانیه آمده است: بعد از دهه اول انقلاب نیز ملت ایران با بهره‌گیری از رهنمودهای خلف صالح رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته)، جلوی زیاده‌خواهی دشمنان ایستاده و نه تنها توطئه‌های آنها را خنثی کرده است، بلکه در موارد بسیاری باعث شکست طراحی‌های پیچیده آنها در منطقه نیز شده است.


این بیانیه می افزاید: ایران اسلامی امروز در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، به عنوان الگوی الهام‌بخش برای ملت‌های مستضعف جهان شناخته شده و مستضعفان جهان بر اساس ایده و الگوی انقلاب اسلامی در مقابل ستمگران و مستکبران جهان ایستاده است و این امر، ثمره مجاهدت‌های مردم است. امید است با این مجاهدت‌ها، شجره طیبه و تنومند این انقلاب عزیز روز به روز پرثمرتر گردد.


شورای نگهبان ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همگام با ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی با آرمان‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی تجدید عهد نموده و اعلام می‌دارد که در صیانت از انقلاب اسلامی و قانون اساسی، لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد.


بسیج فرهنگیان: جهاد تبیین فریضه ای فوری است 


سازمان بسیج فرهنگیان با انتشار بیانیه ای به مناسبت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت: دهه مبارک فجر و فرا رسیدن چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی اهداف انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون. چرا که یکی از راهبردهای دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی است. دشمنان تلاش می‌کنند تا از طریق قدرت رسانه‌ای خود، جلوی درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی از سوی جوانان ایرانی را بگیرند و با نوع واقعیت پنداری برای آنان و در پشتوانه‌های مردمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خلل وارد سازند.


در ادامه این بیانیه تاکید شده است: در چنین شرایطی، اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک وظیفه آشکار برای همگان و بویژه نخبگان و فرهیختگان از جمله جامعه فرهنگیان کشور در قالب «جهاد تبیین» آشکار می‌ شود؛ چرا که مقام معظم رهبری به زیبایی تبیین فرمودند: یک سیاست قطعی رسانه های معاند جمهوری اسلامی این است که واقعیت ها را تحریف کنند و مشغولند. شما مطلقا از پیشرفت ها، از نقاط مثبت، نقاط قوت، مطلقا نشانه ای در این مجموعه امپراطوری رسانه ای غرب مشاهده نمی کنید؛ به همین جهت است که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.


سازمان بسیج فرهنگیان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام کرد دوشادوش ملت ایران در راهپیمایی دشمن شکن و وحدت بخش ۲۲ بهمن حضوری پرشورتر از سالهای گذشته خواهد داشت.


نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک شکاف راهبردی در هندسه قدرت جهانی بود
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای به همین مناسبت تاکید کرد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ و ظهور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک شکاف راهبردی در هندسه قدرت جهانی بود که ایران را به یک “قدرت برتر” منطقه‌ای و بازیگر توانمند در عرصه معادلات بین‌المللی تبدیل و در ادامه با نفوذ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گفتمان خود، نویدبخش تمدن نوین اسلامی در عصر مدرن گردید.


این بیانیه می افزاید: انقلاب شکوهمند اسلامی در چهل و سه سال گذشته به رغم تحریم ها، تهدیدها، فشارها و شبیخون گسترده فرهنگی به پیشرفت‌های چشم‍گیر و دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است.


در این بیانیه آمده است: دهه مبارک فجر، دهه ارزش‌های مقدس و دهه آموزه‌های حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی بزرگمردی از تبار آفتاب و آیینه است که با عنوان معمار کبیر انقلاب درس عشق، معنویت و انسانیت نثار جهان و جهانیان کرد.


این بیانیه می افزاید: در هر حال، انقلاب ملت ایران به مسیر پرافتخار خود ادامه خواهد داد و مانع‌تراشی‌ها و سنگ‌اندازی‌های خارجی نخواهد توانست نهضت ملت ایران را متوقف کند.


سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل با پاسداشت یاد، نام وخاطره  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهیدان والامقام انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم علی‌الخصوص سیدالشهدای جبهه مقاومت، سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی اعلام می‌دارد همچون گذشته تمامی همت خود را در جهت تبیین و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی معطوف خواهد نمود.


با هدایت معمار کبیر انقلاب بساط ظلم و ستم طاغوت و طاغوتیان را برچیده شد
بیانیه سازمان بسیج مستضعفین بیانیه ای به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر و تصریح کرد: دهه مبارک فجر یادآور رشادت ها و دلاوری های مردان و زنانی است که خون خود را شریعه ای برای آبیاری نهال شکوهمند انقلاب اسلامی قراردادند و با هدایتگری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بساط ظلم و ستم طاغوت و طاغوتیان را برچیدند.


این بیانیه می افزاید: با گذشت ۴۳ سال از فجر پیروزی ، نهال انقلاب با راهبری داهیانه رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه ای و با حمایت بیش از پیش مردمان این خاک پرگهر تبدیل به سرو تنومندی شده که در بخش‌های مختلف نظیر؛ تولید ملی، حوزه های زیرساخت، علم و فناوری، ثبات و امنیت ملی و داخلی ، نظامی و دفاعی، کشاورزی و دهها عرصه دیگر رخ می نمایاند.


در این بیانیه آمده است: اکنون با قدم نهادن در طلیعه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی، شاهد اقتدار و صلابت بیش از پیش این کشور استکبار ستیزیم.


این بیانیه می افزاید: اقتداری که زبونی ابرقدرت‌های ظالم را دربرابر ابهت این سرزمین رقم زده و به رغم تهدیدها، تحریم ها و خباثتهای ظالمانه روز به روز فزونی یافته است.


سازمان بسیج مستضعفین  به عنوان یادگار خمینی کبیر، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و پاسداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی به ویژه سید الشهدای مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از ملت شریف و نجیب ایران اسلامی که در طی ۴۳ سال همواره یاریگر انقلاب اسلامی بوده اند دعوت می نماید تا با حضور پرشور خود در جشن پیروزی انقلاب در روز بیست و دوم بهمن ماه ضمن تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب برگ زرین دیگری را در تاریخ این مرز و بوم رقم بزنند.


گرامی داشت ۲۲بهمن فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق با ارزش ها است
 فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی به همین مناسبت نوشت: گرامی داشت ۲۲ بهمن ماه به عنوان بزرگ ترین افتخار ملت ایران اسلامی فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق ملتی شایسته با آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی است


در متن این پیام آمده است: یوم الله ۲۲ بهمن یادآور حماسه آفرینی مردان و زنانی است که با شهامت و عزم راسخ، جان برکف و با عشق به کلام و فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در برابر استبداد سینه ستبر کردند و در راه سربلندی و شرف ایران اسلامی و از پای درآوردن طاغوتیان با سردادن شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” خود را به خط خون و آتش زدند و درهای پیروزی را به روی ملت عزتمند ایران اسلامی گشودند و بذر امید و بیداری را در دل آزادی خواهان بارور کردند.


در این پیام آمده است: به نوشته فرماندهی انتطامی جمهوری اسلامی ایران، بی تردید؛ گرامی داشت ۲۲ بهمن ماه به عنوان بزرگ ترین افتخار ملت ایران اسلامی فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق ملتی شایسته با آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی است؛ امروز بیش از هر زمان دیگری مردم انقلابی و هوشیار با قرار گرفتن در مسیر شهیدان گرانقدر با گام های استوار در جهت پاسداری از دستاوردها، آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی و پیشرفت در تمامی عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … اتحاد، همدلی، وحدت و همبستگی و اقتدار خود را به رخ دشمنان خواهند کشاند و بر تمامی توطئه ها و هجمه های دشمنان که جوانان غیور ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده اند، خط بطلان خواهند کشید.


این پیام  می افزاید: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این پیام ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، درود و سلام بر روح پرفتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) اعلام می دارد که با وجود کارکنانی مخلص، انقلابی، جان برکف و جهادی با تاسی به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و سرلوحه قراردادن فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی مقام عظمای ولایت امام خامنه ای عزیز “مدظله العالی” در راستای عزت و سربلندی ایران اسلامی، برقراری نظم و امنیت در کشور و خدمتگزاری صادقانه و بی منت به ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی لحظه ای درنگ نخواهد کرد و پرقدرت تر از قبل در میدان نبرد در برابر دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خصوصا استکبار جهانی و رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست ایستادگی خواهند کرد.


انقلاب نوپا، کانون توجه سیاستمداران و عموم مردم شد


معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با صدور پیامی ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت.


در این پیام آمده است: ۲۲ بهمن ماه یادآور رشادت، فداکاری و شهادت طلبی ملتی خداجو و پیرو ولایت و رهبری است که با ایثار خون خود مصداقی بر پیروزی حق بر باطل شدند و سرنوشت خویش را با خواست خود ترسیم کردند و نهضت امام خمینی (ره) بدون وابستگی به شرق و غرب در یوم الله ۲۲ بهمن غبار از چهره اسلام زدود و سیمای حقیقی آن را پس از ۱۴ قرن برای جهان تشنه عدالت به تصویر کشاند تا معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم بریزد.


این پیام می افزاید: انقلاب نوپا، کانون توجه سیاستمداران و عموم مردم شد و امروزه برای بسیاری از ملل جهان سمبل آزادی و آزادی خواهی است و به ما آموخت که در مبارزه با دشمنان اسلام، فقط باید بر خدا تکیه داشت و با سلاح ایمان مبارزه کرد و به همین علت است که تاکنون هیچ یک از طرح‌های خبیثانه سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران که غالباً با حمایت یا سکوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است.


اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با پاسداشت یاد، نام و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهیدان همیشه جاوید انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم اعلام می‌دارم که کارکنان خدوم و ولایتمدار سازمان تعزیرات حکومتی در کنار ملت شریف ایران اسلامی همچون گذشته تمامی همت خود را در جهت تبیین و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی معطوف خواهند نمود و در پرتو رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، نقشه‌های شوم و فتنه‌های پیچیده استکبار جهانی را نقش بر آب خواهند کرد.


جهاددانشگاهی: امروز تکلیف همگان جهاد در راه پیشرفت ایران اسلامی است 
 
جهاد دانشگاهی در بیانیه ای اعلام کرد: چهل و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته است؛ توده های عظیم ملت متعهد به اسلام و قشرهائی که انقلاب را با فداکاری بی دریغ و جان نثاری سخاوتمندانه به پیروزی رساندند، عَلَم پیروزی و این پرچم پرافتخار را به دست جوانانی سپرده اند که از به دوش کشیدن بار سنگین انقلاب و مواجهه با امواج توطئه ها و تحریف‌ها ابایی ندارند و دهه فجر و سالروز استقلال و آزادی کشورشان را در حالی جشن می گیرند که از شهدای انقلاب و دفاع مقدس، از جانبازان، از آزادگان، از ایثار مادران، از جهاد پدران خود آموخته اند که ایران عزیز، دیگر جای تاج و تخت طاغوتیان و تاخت و تاز آمریکا و سرسپردگانش نخواهد بود. 

در ادامه این بیانیه آمده است: بزرگداشت ۲۲ بهمن ۵۷، افتخار عظیم و تبیین علاقه مندی ریشه دار و ناگسستنی ملتی بزرگ به اسلام عزیز است. این روز باشکوه، یادآور نصرت پروردگار در پی اتکای اقیانوس به خروش آمده ملتی است که از اختناق، وابستگی به اجانب، ضدیت با اسلام و نابودی فرهنگ شان، به ستوه آمده و راه جهاد در همه عرصه ها را برگزیدند. این جهاد که از تحول درونی یک ملت بزرگ نشأت گرفت و برخلاف انقلاب های دنیا، باطن معنوی و فرهنگی داشت، همچنان نعمت و سرمایه ای بزرگ و ارزشمند به حساب می‌آید. 


جهاددانشگاهی افزود: امروز وظیفه و تکلیف همگان، حفظ آن دستاوردها، تقویت وحدت ملی، تشدید روحیه اخوت و برادری و اخلاص در عمل و جهاد در راه پیشرفت ایران اسلامی است. بی شک مردم ایران با کوله باری از تجریه، با چشمانی بیدار در برابر دشمنان انقلاب اسلامی، با یاری هم، به راهی که انتخاب کرده‌اند ادامه خواهند داد. این حرکت، به فضل الهی با نصب العین قراردادن آرمان های امام (ره) و انقلاب و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز همت والای نخبگان، مسئولان و نیروی شگرف جوانان و انگیزه متعهدانه آنان به پیش خواهد رفت. 


در خاتمه این بیانیه آمده است: فرزندان ملت در نهاد انقلابی جهاددانشگاهی اعلام می‌کنند برای تعالی و پیشرفت دانش بنیان کشور، حفظ استقلال، آزادی و تمامیت ارضی میهن و اعتلای فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی در کشور، ملت و دولت را در جبهه رویارویی با تهاجم ترکیبی دشمنان یاری رسانده و با همه توش و توان برای سربلندی و عزت بیش از پیش ایران و ایرانی جانفشانی کنند.


دشمن همچنان با چهره‌های متفاوت به دنبال کم رنگ شدن ارزش‌های الهی است


حزب تمدن اسلامی نیز به مناسبت چهل و سومین سالروز فجر انقلاب بیانیه ای صادر و تصریح کرد: چهل و سه سال از پیروزی شیرین و محبوب انقلاب اسلامی ایران عزیز ما گذشت. چهل و سه سال فراز و نشیب‌های فراوان و خاطره انگیز که هر حادثه‌اش می‌توانست هر نهضت و انقلابی را از کار بیندازد و نابود کند اما این انقلاب عظیم الهی که ریشه در باورهای ملتی بزرگ و خداجو داشت با الهام از اسلام عزیز و تشیع سرخ علوی با هدایت‌های پیامبرگونه‌ حضرت امام خمینی علیه به عنوان مرجعی عظیم القدر و ستم‌ستیز با ندای (قل اعظکم بواحده آن تقوموا لله مشتی و فرادا) نهضتی فراگیر بنیان نهاد و آحاد مردم شریف و آزاده ایران زمین را به قیامی الهی فراخواند و خود پیشاپیش ملت با تحمل زندان و تبعید راست قامت و نستوه ایستاد و فریاد زد تا رژیم تا دندان مسلح ستم شاهی پهلوی و اربابان شرقی و غربی‌اش را به خاک مذلت نشاند و جمهوری مقدس اسلامی ایران را بنیان نهاد.


این بیانیه می افزاید: امروز چهل و سه سال از آن پیروزی تاریخی می‌گذرد و دشمن همچنان با چهره‌های متفاوت به دنبال کم رنگ شدن ارزش‌های الهی در میان جامعه و در نهایت از درون تهی کردن آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی و پایمال ساختن دستاوردهای بزرگترین نهضت مردمی تاریخ و به فراموشی سپردن آثار پر برکت شجاعت‌ها و مجاهدت‌های شهیدان و جانبازان و ایثارگران ماست.


در این بیانیه آمده است: امروز بر هر مرد و زن مسلمان و آزاده فرض و واجب است که با بیان پیشرفت‌های علمی و عملی جمهوری اسلامی یأس و شکست را برای دشمنان و امید و نشاط و شادکامی را به رغم مشکلات معیشتی و تبعیض‌ها و سوءمدیریت‌ها، نصیب ملت شریف و مسلمان نماید.


این بیانیه می افزاید: دشمن بداند که با وجود همه تحریم‌ها این ملت نشان داده است که هرگز تسلیم نخواهد شد و با امید و اتکال به عنایات لایزال الهی و وحدت و یکپارچگی ملت و مسئولین برتمامی مشکلات فائق خواهد آمد و با تلاش و مجاهدت بیشتر زمینه‌های حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحناء فدا را فراهم خواهد ساخت.


حزب تمدن اسلامی با الهام از روح بلند شهید مظلوم آیت اله دکتر بهشتی و تمامی شهیدان راه حق و عدالت و با پیروی از راه امام راحل عظیم‌الشأن (ره) و خلف صالح ایشان رهبر فرزانه‌ انقلاب از عموم ملت دعوت می‌کند که همچون سال‌های پیش با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب ۲۲ بهمن امسال را نیز موجب افتخار و عظمت ایران عزیز و شکست و خواری آمریکا و سایر مستکبران جهان سازند.


شهدا که رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند


مدیرعامل شرکت ملی پست با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای میهن فراررسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.


 این پیام می افزاید: بیست و دوم بهمن ماه یادآور تاریخ پرافتخار سرزمین ایران اسلامی، شکوه بی بدیل پیروزی انقلابی اصیل و سرنوشت ساز است؛ روزی که سرآغاز آزادی ملت ایران به برکت خون شهیدان است شهدا و ایثارگرانی که سند افتخار انقلاب اسلامی هستند.


در این پیام آمده است: این ایام فرصتی دوباره برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و امام شهدا است شهدایی که رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند.
 
این پیام می افزاید: روز گذشته توفیق داشتم تا در آستانه فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در رکاب همکاران عزیزم در آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی؛ لباس جدید خدمت به نظام و انقلاب مقدس جمهوری اسلامی را با اجازه امام شهدا و استعانت از شهدا به تن کنم.


در این پیام آمده است: انقلاب بزرگی که آرمان مقدس و پاک شهدا و ملتی است که برای اثبات حقانیت، استقرار آزادی و به دست گرفتن سرنوشت خویش به پا خاست.


این پیام می افزاید: انقلابی که با گذشت چهل و سه سال از تولدش، همچنان اصالت، عزت، عظمت و اقتدارش افزون تر شده است و بر همه ماست که به عنوان وارثان این گنجینه ارزشمند که آسان به دست نیامده و شرف و ایمانی والا و همتی بلند در آن نهفته است، پاسدار خون شهدا و امام شهدا (ره) بوده و در جهت بالندگی و توسعه بیش از پیش  میهن اسلامی و ترویج ارزش ها و آموزه های مکتب انقلاب بکوشیم. باشد که شرمنده امام و شهدای مان نباشیم.


اطاعت از رهبری و حرکت در سایه ولایت فقیه ایران عزیز را از گزند آسیب ها حفظ خواهد کرد


جامعه اسلامی مهندسین نیز در بیانیه ای به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: ملت بزرگ ایران جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب عظیمشان را درحالی برگزار می کنند که آوازه انقلاب اسلامی ایران اکنون در شرق و غرب عالم پیچیده است. انقلابی که با اهدافی عالی از حاکمیت اسلام ناب تا برقراری عدالت و استقلال طلبی و عدم سرسپردگی به قدرت های استعماری، به پشتوانه حمایت خیل عظیم ملت ایران و رهبری داهیانه امام بزرگوار به پیروزی رسید.


این بیانیه می افزاید: آنها که آرزو می کردند انقلاب اسلامی ایران چهل سالگی خود را نبیند، اکنون به زباله دان تاریخ پیوسته اند، درحالی که ملت قهرمان ایران با عزت و سربلندی، جشن انقلاب خویش را برگزار می کنند. دشمنان این مرز و بوم طی بیش از ۴۰ سال هرچه داشتند برای مهار انقلاب و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران رو کردند. از تحریم و تجاوز نظامی گرفته تا جنگ رسانه ای و انواع فتنه ها و توطئه ها و در این میان ملت همیشه سرافراز ایران شهیدانی را تقدیم آستان الهی کردند که هریک اسوه ای برای ملل دنیا بودند. اما خواب پریشان دشمنان خارجی ما و اذناب داخلی شان با بصیرت و بیداری ملت، هیچ گاه تعبیر نشد و می بینیم که امروز درخشان تر از همیشه برابر زورگویان در جهان ایستاده ایم و حالا ایران آن روزگار که بازیچه ای در دست غرب و شرق بود، به بازیگری قدرتمند در تعاملات جهانی بدل شده است.


در این بیانیه آمده است: پشتیبانی ملت در کنار رهبری داهیانه امام راحل و خلف صالحش امام خامنه ای، سرمایه اصلی این انقلاب است و بر همه مسئولین در هر پست و جایگاهی واجب است که قدر و منزلت این سرمایه ارزشمند را بدانند. امروز فشارهای اقتصادی بر گرده مردم سنگینی می کند و برخی امور اسیر بی تدبیری مدیران گشته است. دولت ها و مجالس قبل و حال هم در آبادانی های بسیار سهیم اند و هم در مشکلات و شایسته است که با عبرت از عملکردهای گذشته سرمایه اجتماعی نظام به بهترین نحو حفظ گردد. از طرفی اطاعت از رهبری و حرکت در سایه سار ولایت فقیه ایران عزیز را از گزند آسیب ها حفظ خواهد کرد و این سرمایه عظیم نیز باید به بهترین صورت پاس داشته شود.


این بیانیه می افزاید: نیک می دانیم که دشمن از پای نمی نشیند و جریان شیطانی تحریف را با هدف قلب واقعیات و حقایق مدام تقویت می کند. این جریان از طرفی به پنهان‌کردن اتفاقات خوب و موفقیت‌ها می پردازد و از سویی به وارونه‌نمایی و بزرگ‌نمایی ضعف‌ها یا القاء دروغ‌ها و فریب‌ها به مهندسی اذهان جامعه دست می زند. عملیات فریب، عملیاتی است که به‌صورت جدی در فضای مبارزه و مخاصمه‌ی دشمنان با دستاوردهای اصیل انقلاب اتفاق می‌افتد. امروز به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب همه احزاب، کنشگران سیاسی و اجتماعی و دلسوزان انقلاب وظیفه “جهاد تببین” را برای مبارزه با خط تحریف برعهده دارند.


در این بیانیه آمده است: هرچند مشکلات فعلی زیاد است اما طومار دستاوردهای بلند انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند و قابل دفاع است. نسل امروز ما می تواند با جستجویی در فضای مجازی، بر اساس آمارهای جهانی رتبه های ایران را در بسیاری از عرصه ها در دوران حکومت پهلوی ببیند و حالا رتبه های ایران را در دوران جمهوری اسلامی ایران مقایسه نماید. این مقایسه دیگر راه را بر ابهام زایی آنهایی که می گویند همه کشورها در این ۴۰ سال پیشرفت داشته اند می بندد. آنچه گفته شد تنها یک مورد از عرصه مهم جهاد تبیین در برابر خط تحریف و انحراف بود. امروز بیش از هر زمان دیگری به تلاش همه دلسوزان انقلاب در این مسیر نیاز داریم.


جامعه اسلامی مهندسین ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، از آحاد ملت عزیز ایران برای گرامیداشت جشن  ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور دعوت به عمل می آورد. هرچند که اوضاع خاص کرونایی در کشور وضعیت راهپیمایی ها را با محدودیت هایی روبه رو کرده است اما بر اساس آنچه که در هر استان برنامه ریزی شده است به استقبال ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ می رویم و با فریادی رسا به جهانیان اعلام می نمائیم که ایران عزیز همچنان استوار به سمت قله های افتخار با وحدت ملی و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری به پیش خواهد رفت.


دعوت رئیس جمعیت هلال احمر از مردم برای مشارکت در مراسم گرامیداشت یوم الله ٢٢ بهمن


پیرحسین کولیوند در پیامی از عموم مردم شریف ایران برای مشارکت در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دعوت به عمل آورد.


در متن این پیام آمده است:


بسم الله الرحمن الرحیم


انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ نهضتی برای برقراری عدالت همگانی و تسکین آلام بشری در سایه تعالیم دین مبین اسلام بود که به یاری پروردگار این هدف خداپسندانه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته و این جمعیت عام المنفعه به رغم تحریم های ظالمانه توانسته است قدرتمندانه تا دورترین نقاط کشور نیازهای ضروری مردمان آسیب‌دیده در حوادث و چالش های طبیعی را تامین کند و در عمل به یکی از شعارهای امام خمینی (ره) و اهداف انقلاب که رسیدگی به وضع مستضعفین بود سربلند باشد. اکنون نیز با تاسی و نگاه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سخت می کوشیم در رسیدگی به وضع محرومان و دستگیری از ضعیفان در صف اول خدمت باشیم و خدا را شاکریم که در این مسیر سخت، خستگی ناپذیر پیش می رویم زیرا که روح انقلابی و روحیه بشردوستی با توکل به پروردگار هر دشواری را مغلوب اراده خویش می‌کند.


اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن، چهل سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به یکایک هموطنان به ویژه خیرین، داوطلبان و همکاران پرتلاشم در جمعیت هلال احمر که موفقیت های این نهاد مدیون روحیه جهادی آنهاست و همچنین دعوت از مردم شریف ایران به خصوص کارکنان ولایت مدار این جمعیت جهت شرکت در این مراسم باشکوه، از خداوند یکتا دوام توفیقات ملت انقلابی و ولایی ایران را در عرصه‌های مختلف مسئلت دارم.



دعوت رییس مجلس برای مشارکت در مراسم گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن


رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی از ملت بزرگوار ایران برای حضور حماسی در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن دعوت کرد.


بسم الله الرحمن الرحیم
ماه درخشان بهمن برای ملت بزرگ ایران تقارن مبارک پیروزی انقلاب اسلامی  و تجلی عشق و ارادت به قیام‌خواهی و نهضت بنیانگزار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) می‌باشد که ثمره قیام ملت و خون پاک شهیدان گلگون کفن پایه‌گذاری نظام جمهوری اسلامی می‌باشد.


دهۀ مبارک فجر جلوه‌های ارزشها و آرمانهای اصولی انقلاب یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را برای ملت رشید و عدالتخواه ایران به ارمغان آورد.


در واقع با طلوع فجر پیروزی انقلاب اسلامی  آفتاب درخشان استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب و  آزادگی  ملت مبارز و قهرمان ایران را در جغرافیایی جهان  روشن و تابنده و نورباران  ساخت. 


ملت شریف ایران در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچون سالهای گذشته با شعار محوری «جشن ملی ۱۴۰۰» بار دیگر با حضور منسجم و معنادار خویش تبلور اقتدار و افتخار انقلاب و قیام خویش را که مبتنی بر تعالیم نبوی و انقلابی می‌باشد به رخ جهانیان کشیده و به آنان ثابت خواهند کرد که این ملت همچون گذشته با ولایتمداری  و تبعیت از رهنمودهای داهیانه مقام  معظم رهبری تا پای جان بر آرمانهای نظام خواهند ایستاد. 


مردم سلحشور و بابصیرت ایران اسلامی در سراسر کشور با حرکت اتقلابی خویش در صبح روز جمعه ۲۲ بهمن و با تاکید بر رعایت تمامی دستور العمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، آیین شکوهمند سالگرد پیروزی انقلاب و فجر نهضت اسلامی را  با عظمت و اقتدار برگزار خواهند کرد.


اینجانب بعنوان خدمتگزار ملت از مردم  آگاه و سلحشور ایران اسلامی و از تمامی  اقشار و گروه‌ها و دلسوزان نظام  دعوت میکنم بار دیگر با حضور حماسی، انقلابی و آمیخته با بصیرت خویش در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن، اقتدار و افتخار «شکوه وحدت و همبستگی حضور ملی، عزت و عظمت» و پایبندی و وفاداری به آرمان‌های بنیانگذارفقید انقلاب (ره)، شهدای گرانقدر و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری را متجلی سازند.


محمدباقر قالیباف
رییس‌مجلس‌شورای‌اسلامی



همچنین هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پیامی اعلام کرد: بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب، عاملی برای تازه شدن ارزش های انقلاب اسلامی در اذهان و تجدید قوا برای زندگی انقلابی است.


از نگاه قانون اساسی، پیروزی انقلاب اسلامی مقطعی مهم از تکامل ملت ایران است که با استقرار نظام سیاسی مبتنی بر اسلام، پیروزی نهایی را نوید می دهد.


این خبر تکمیل می شود …