مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه و اندیشکده کشورهای


مسکو – ایرنا – سفیر ایران در روسیه با معاون اول کمیسیون امور کشورهای همسود و همگرایی اوراسیایی و ارتباط با هموطنان دومای روسیه که رئیس اندیشکده کشورهای همسود روسیه است دیدار کرد و دو طرف درخصوص توسعه همکاریهای این اندیشکده روسی با مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه ایران گفتگو کردند.


به گزارش ایرنا، کاظم جلالی سفیرایران در روسیه امروز(سه شنبه)درحساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک به دیدار خود با کنستانتین زاتولین معاون اول کمیسیون امور کشورهای همسود وهمکرایی اوراسیایی وارتباط با هموطنان دومای روسیه اشاره کرد.


وی افزود:در این دیدار درخصوص رویدادهای منطقه وتوسعه همکاریها بین اندیشکده کشورهای همسود روسیه به ریاست زاتولین و مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه ایران گفت و گو و تبادل نظر کردند.


 اندیشکده کشورهای همسود روسیه مرکز برجسته تجزیه و تحلیل اطلاعات در روسیه است که در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده و دولت محلی مسکو، وزارت همکاری با کشورهای همسود و وزارت ملیت های روسیه از موسسان این اندیشکده بودند.


این اندیشکده غیردولتی است که هدف آن مطالعه مسائل کشورهای خارج نزدیک (در روسیه به جمهوریهای شوروی سابق اتلاق می شود) و حمایت علمی از منافع روسیه در جمهوریهای شوروی سابق است و از دیدگاه های کارشناسان این مرکز برای شکل گیری سیاست های روسیه در مورد کشورهای همسود استفاده می شود.