مرتضوی طرح جامع گردشگری آشوراده تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف


تهران- ایرنا- معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: «طرح جامع منطقه نمونه گردشگری آشوراده» تا دو هفته آینده در شورای‌عالی معماری و شهرسازی بررسی و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ می‌شود.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، نشست پیگیری دستور رئیس جمهور درباره علاج‌بخشی و لایروبی کانال‌های گرگان و اجرای طرح‌های گردشگردی و طبیعتگردی جزیره میانکاله، صبح امروز دوشنبه به ریاست «سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و با حضور علی‌محمد زنگنه استاندار و مدیران اجرایی استان‌ گلستان و مسئولان ستاد وزارتخانه‌ها برگزار شد.


در این نشست، استاندار و مدیران استانی و نمایندگان وزارتخانه‌ها گزارشی از آخرین روند پیشرفت پروژه‌های مصوب در سفر استانی آیت‌الله رئیسی به گلستان‌ و همچنین موانع و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های مختلف ارائه کردند و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.


معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت که دولت تصمیمات خوبی در خصوص منطقه نمونه گردشگری آشوراده گرفته و امروز هم آخرین اقدامات انجام شده برای علاج‌بخشی و لایروبی کانال‌های گرگان که توسط نیروهای پیمانکار در حال اجراست، مورد بررسی قرار گرفت.


مرتضوی تصریح کرد: دو مشکل برای تصویب «طرح جامع منطقه نمونه گردشگری آشوراده» وجود داشت‌ که برای حل مسأله راه دسترسی به منطقه، مجوز لازم از سوی محیط زیست صادر شد و برای حل مشکل دوم هم مقرر شد این طرح در شورای‌عالی معماری و شهرسازی طی دو هفته آینده بررسی و درباره آن تصمیم گیری شود.


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ١٣ اسفند سال گذشته به گلستان سفر کرد و ۱۲۰ مصوبه در بخش‌های مختلف برای این استان حاصل شد.


در زمره شاخص ترین مصوباتی که پس از سفر رئیس جمهور به استان وارد مرحله اجرایی و میدانی شد، بحث لایروبی خلیج گرگان و اجرای طرح منطقه نمونه گردشگری آشوراده بود.


آیت‌الله رئیسی در این سفر تأکید کرده بود «منعی برای عملیاتی شدن پروژه گردشگری در جزیره آشوراده وجود ندارد و همه نهادها مکلف به رفع گره‌های پیش‌روی این طرح هستند».


تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است. این منطقه به‌دلیل داشتن پهنه آبی مناسب با ذخایر غذایی غنی و آبزیان همه ساله پذیرای بیش از ۳۰ تا ۴۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران و بیش از ۱۰۰ گونه از پرندگان بومی آبزی و کنارآبزی است؛ این تالاب با داشتن پناهگاه حیات وحش به مساحت حدود  ۲۸ هزار هکتار و تنوع گیاهی از جمله درختان سازیل و انار وحشی که تغذیه برخی پرندگان را تشکیل می دهد توانست بیش از ۵۰۰ گونه جانوری را در خود جای دهد و به نوعی بهشت پرندگان استان نام بگیرد و با این تنوع زیستی به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره جهان از سوی سازمان‌های جهانی حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40