مرتضوی از ۱۶۳ مصوبه استان هرمزگان ۱۹ مصوبه به طور کامل اجرا


بندرعباس- ایرنا- معاون اجرایی رییس جمهور  اعلام کرد که از مجموع ١۶٣ مصوبه استان هرمزگان ١٩ مصوبه به صورت کامل عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و ٩٠ مصوبه در دست اجراست و ۴۶ طرح هم در دست پیگیری قرار دارد. 


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به بندرعباس، سیدصولت مرتضوی عصر پنجشنبه -۲۷ مردادماه- در حاشیه نشست شورای اداری استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در این سفر ٢٢ توافق‌نامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی منعقد شد که محصول آن ١۶٣ طرح بود و اعتباری بیش از ٢٢ هزار میلیارد تومان برای این طرح‌ها در یک بازده زمانی چهار ساله پیش بینی شده است.


سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: ۳ هزار و ١٨ میلیارد تومان از محل منابع عمرانی تاکنون پرداخت شده و بیش از پنج هزار میلیارد تومان هم طرح اقتصادی به بانک های عامل معرفی شده است.


معاون اجرایی رییس جمهور در تکمیل این بخش از اظهارات گفت: از مجموع ١۶٣ مصوبه استان هرمزگان در جریان سفر استانی رییس جمهور ١٩ مصوبه به صورت کامل عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و هشت مصوبه هم تا کنون عملیاتی نشده است که مسایل آن با حضور استاندار پیگیری شد و قرار است در تهران جلسه‌ای برای رفع مسایل برگزار شود.


مرتضوی افزود: با اجرای این مصوبات در بخش بهداشت و در مان، در زیر ساخت‌های راه، تامین منابع آب، احداث خطوط فاضلاب و تصفیه خانه‌های فاضلاب کشاورزی و شیلات، تامین رفع نیازهای استان هرمزگان به شاخص‌های ملی سلامت امیدوارم بیشتر این طرح‌ها تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد و با اجرای این مصوبات رونق ‌شکوفایی در استان ایجاد شود.


معاون اجرایی رئیس جمهور در نهمین بازدید میدانی و نظارت بر اجرای مصوبات سفرهای استانی به هرمزگان سفر و از سایت‌های پرورش میگو و بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس و بندر شهید رجایی بازدید کرد.


مرتضوی برای پیگیری اجرای مصوبات تاکنون به ۹استان سمنان، بیرجندجنوبی، یزد، شیراز، اردبیل، قم، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان سفر کرده است. رییس جمهور هم در کمتر از یکسال به ۳۱ استان سفر کرده است