مجازات مسوولان استنکاف کننده از اجرای قانون ثبت اموال تعیین شد


تهران – ایرنا – عضو کمیسیون قضای مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون چنانچه مسوولان از ثبت اموال و دارایی های شان استنکاف ورزند، مشمول مجازات درجه شش محرومیت از حقوق اجتماعی می‌شود.


حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: در جلسه امروز طرح اصلاح قانون مقابله با قاچاق انسان و اعضای بدن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جمع بندی شد.  


نقد علی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون قضایی در جریان بررسی این طرح چنانچه تبعه بیگانه برای فرار از حکم اخراج از کشور مخفی شود، مجازات نقدی درجه شش محکوم می شود.  


عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : همچنین طبق این مصوبه چنانچه تبعه بیگانه پس از اخراج از کشور بار دیگر به کشور بازگردد مشمول مجازات نقدی درجه پنج و حبس درجه شش خواهد شد و پس از تحمل مجازات از کشور اخراج می شود.  


نقدعلی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز طرح اصلاح قانون رسیدگی به اموال مسئولان مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس مصوبه امروز کمیسیون چنانچه مسوولان از ثبت اموال و دارایی های شان استنکاف ورزند، مشمول مجازات درجه شش محرومیت از حقوق اجتماعی خواهند شد.  


وی افزود: بر اساس محرومیت درجه ۶ از حقوق اجتماعی فرد موردنظر دیگر نمی تواند برای عضویت در شورای نگهبان و انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نامزد شود.  


عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون مسوولان سالانه ملزم به بروزرسانی اموال و دارایی های ثبت شده خود در سامانه شدند.  



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40