لزوم حضور معاونین تحقیقات وفناوری دانشگاه های علوم پزشکی در هیات


گردهمایی سالانه معاونین تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تصویب چندین مصوبه در زمینه توسعه آموزش‌های اخلاق، رسیدگی به وضعیت اعضای هیات علمی پژوهشی و همینطور ساماندهی مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها به همراه داشت.


به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی با بیان اینکه گردهمایی سالانه معاونین تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با طرح انتظارات متقابل برگزار شد، تصریح کرد: همانگونه که در ابتدای نشست خواسته‌های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از معاونین دانشگاه‌ها به صورت شفاف در محورهای عمده به اطلاع حاضران رسانده شد؛ مطابق تمامی این نشست‌ها فرصتی نیز برای طرح مسایل دانشگاه‌ها و انتظارات آنها از وزارتخانه در اختیار معاونین قرار داده شد که اغلب آنها پس از بحث و تبادل نظر مصوباتی را در پی داشت.


توسعه آموزش‌های اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، تصریح کرد: با طرح موضوعات مرتبط با اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی و اعلام نیاز مبرم دانشگاه‌ها در این حوزه توسعه آموزش‌های اخلاق با طراحی برنامه‌های پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت.


لزوم حضور معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی در هیات جذب


وی با اشاره به درخواست‌هایی مبنی بر تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی پژوهشی اظهار کرد: تمام تلاش‌ها بر این مهم قرار می‌گیرد تا برای هیات علمی پژوهشی از گروه‌های علوم پزشکی جذب انجام شود و رشته مقاطع قبلی افراد متقاضی در نظر گرفته شود. همینطور ۲۰ درصد اعضای هیات علمی در فراخوان سهم هیات علمی‌های پژوهشی باشند.


پناهی یکی از خواسته‌های اصلی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی را حضور معاونین پژوهشی در هیات جذب عنوان کرد و افزود: پیشنهاد حضور معاونین تحقیقات و فناوری در هیات جذب می‌تواند در ارتقای توان تولید علم و مرجعیت علمی و ماموریت‌گرایی مراکز تحقیقاتی کمک شایانی داشته باشد.


راه‌اندازی پژوهشکده‌های سلامت طبق استاندارد ادغام


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها، اظهار کرد: چند موضوع محوری در این خصوص مطرح شد که مسئله نخست ویرایش بودجه‌های مراکز و پژوهشکده‌های مستقل است و سپس طراحی روند راه‌اندازی پژوهشکده‌ها طبق استاندارد ادغام و همینطور ضرورت ساماندهی مراکز تحقیقاتی مشابه در دانشگاه‌های علوم پزشکی به تصویب رسید. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا