لبنان خواهان توقف فوری حمله به اوکراین شد


تهران – ایرنا – وزارت امورخارجه لبنان پنجشنبه شب در بیانیه‌ای در واکنش به جنگ اوکراین، از مسکو خواست که فورا حمله به آن کشور را متوقف کند.


به گزارش ایرنا از تارنمای اینترنتی شبکه “روسیا الیوم”، در ادامه این بیانیه، آمده است: نظر به اینکه در تاریخ معاصر لبنان شاهد یورش‌های نظامی در خاک خود بوده است و کشور و مردم ما شاهد بزرگ‌ترین خسارت‌ها بوده‌اند که سالیان متمادی بر ثبات و شکوفایی وی تأثیر گذاشته است، لبنان یورش به خاک اوکراین را محکوم می‌کند.


در این بیانیه از روسیه خواسته شده است که فورا به عملیات نظامی پایان دهد، نیروهایش را عقب براند و برای حفظ حاکمیت و امنیت و نگرانی طرفین و کمک برای دورکردن ملت دو کشور، قاره اروپا و تمام جهان از فجایع جنگ، به منطق گفت وگو و مذاکره به عنوان بهترین وسیله برای حل مناقشات، بازگردد.


در نخستین ساعات صبح روز گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسما اعلام کرد.


روسیه اعلام کرده است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.


این درحالیست که اروپا و  آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین دانستند و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود را بر روسیه آغاز کردند.