لایحه عادلانه شدن حقوق کارکنان دولت در حال تدوین است


یزد – ایرنا – معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه سیاست دولت مردمی، عادلانه کردن حقوق و مزایای کارکنان دولت است، گفت: این لایحه در دولت در حال تدوین است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ذبیح الله سلمانی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی این استان با بیان اینکه نیروهای وزارت اقتصاد دارای تجربه، تخصص و شایستگی های لازم برای پست مدیریتی هستند، افزود: در هیچ استانی از نیروهای خارج از مجموعه وزارتخانه، مدیری را منصوب نخواهیم کرد.


وی گفت: سوابق مدیران پیشنهادی به لحاظ علمی، دانش و شایستگی عمومی در کمیته تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و پس از طی مراحل قانونی و تشریفات اداری حکم صادر می شود.


سلمانی بر توجه به دیدگاهها و نظرات کارکنان مجموعه وزارت اقتصاد در استان ها تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از ایده های آنان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از برنامه های این وزارتخانه است و از آنها به عنوان پرچم داران امور اقتصادی کشور یاد می شود.


به گفته وی در برنامه های راهبردی این وزارتخانه، استان ها را مشارکت خواهیم داد.


معاون وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پرداختی ها در دستگاهها عادلانه نیست، گفت: سیاست دولت مردمی و انقلابی، عادلانه کردن حقوق و مزایای کارکنان دولت است و به همین دلیل این لایحه در دولت در حال نگارش و تدوین است.


وی ضرورت توجه مدیران استان ها به اهداف و سیاست های وزارتخانه را یادآور شد و گفت: توجه به مسایل معیشتی کارکنان را مورد تاکید بوده که اگر این مسایل مورد توجه قرار گیرد کارمندان با انگیزه بیشتری خدمت می کند.


سلمانی تصریح کرد: در تمامی نظامات دنیا، نیروی انسانی دو چیز از مدیریت انتظار دارد؛ اول مدیر به او احترام گذاشته و دوم حقوقش را عادلانه پرداخت کند؛ در چنین شرایطی او با انگیزه مضاعف در انجام وظایف تلاش و خدمت می کند.


وی از خدمات و تلاش های علی نمازی مدیر کل سابق امور اقتصادی و دارایی استان یزد تجلیل و محمد دهقان منشادی را به عنوان مدیر کل جدید این اداره معرفی کرد.


در این مراسم همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد اجرای سیاست های دولت در حوزه های اقتصادی، مالی، سرمایه گذاری و کسب وکار را مهم و حساس توصیف کرد و گفت: طی سالهای گذشته اقدامات خوب و موثری در این حوزه ها انجام شده و زیر ساخت های لازم فراهم است.


سیدمسعود عظیمی افزود: این استان به خصوص در حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری، ظرفیت های خوب اقتصادی دارد که می تواند در راستای اهداف مد نظر دولت و وزارت اقتصاد به کار گرفته شود.


وی ادامه داد: درباره کسب و کار، بخشی از مشکلات متوجه سامانه هایی است که اگر پشتیبانی شود می تواند بخش مهمی از مشکلات را کاهش و کارها را تسهیل  کند.


عظیمی بر لزوم اصلاح قوانین دست و پاگیر در حوزه کسب و کار تاکید کرد و گفت: نقش تشکل هایی مانند خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در بهبود این فضا مهم است. 


علی نمازی مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی یزد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته طی سالهای گذشته گفت: با فعالیت های صورت گرفته، این اداره کل به جایگاه واقعی خود در سطح ملی و استانی رسیده است و موفقیت هایی که در اجرای سیاست ها و اهداف دولت و وزارت اقتصاد کسب شده، نتیجه همکاری، تعامل و کار تیمی بوده است.


مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این مراسم گفت: افزایش نشاط درون سازمانی، گسترش هم افزایی فراسازمانی با تکیه بر مدیریت خردمندانه همگام با گام دوم انقلاب باید در اولویت برنامه اجرایی این اداره کل قرار گیرد.


محمد دهقان منشادی افزود: با توکل به خدا، تکیه بر ظرفیت ها، توان نیروی انسانی، خرد جمعی، دانش روز اقتصادی و حسابداری درجهت ارتقاء اداره کل و بهبود وضعیت اقتصادی استان و کشور و بهبود معیشت مردم گام برخواهیم داشت و بنای ما بر اعتماد، تعامل، صداقت، صمیمیت، تکریم همکاران، نظم، انضباط، نشاط کاری، کار و تلاش مستمر جهت تحقق اهداف خواهد بود.


وی گفت: مطابق برنامه راهبردی و عملیاتی وزارت اقتصاد، حفظ، ارتقا و تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد، حمایت از استقلال ذیحسابان، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت استراتژیک، مولد سازی دارایی های دولت، بهبود محیط کسب و کار، جلب و جذب سرمایه گذاری منطبق با سند آمایش، تدوین اطلس هوشمند سرمایه گذاری، نقشه راه تامین مالی برای توسعه استان، مشارکت اثر بخش در تصمیم سازی و تصمیم گیری، توسعه و مشارکت اثر بخش در سیاست های مالی و اقتصادی استان و کشور، بهبود مستمر سیستم ها، فرآیندها، توجه به بهره وری و ایجاد حافظه مکتوب سازمانی، توسعه اقتصاد هوشمند، دانش بنیان و توسعه ظرفیت درآمد استان متناسب ظرفیت اقتصادی از برنامه های آینده این سازمان است.


مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی استان یزد دارای مدرک تحصیلی دکتری در رشته اقتصاد از دانشگاه شیراز است.