قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران تضمین کننده امنیت کشور است


تهران – ایرنا – عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، قدرت پهپادی ایران را تضمین‌کننده امنیت کشور دانست و گفت: امروز نه فقط ایام گفت و گو بلکه عصر موشک هم هست.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علیرضا سلیمی  در نشست علنی روز یکشنبه( ۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امروز نه فقط ایام گفت و گو بلکه عصر موشک هم هست و قدرت پهپادی موشکی جمهوری اسلامی تضمین‌کننده امنیت کشور است.


عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جراحی اقتصادی دولت افزود: این برنامه سبب شد منابع ملت در جیب عده خاص واریز نشود اما واقعیت آن است که در نحوه اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم که امید است به زودی مرتفع گردد.


وی با بیان اینکه بسیاری از افراد مستحق جزء دهک ۱۰ محسوب می شوند که دولت باید درباره آنها تجدیدنظر کند، گفت: افزایش قیمت‌ها مخصوصا در بخش خوراکی موجب رنج و تعب مردم شده است که دولت محترم هر چه سریعتر تدبیر کند.


نماینده مردم محلات در مجلس یادآور شد: واقعا برخی اقلام غذایی از سفره برخی مردم برداشته شده و صف مرغ، شیر، لبنیات و تخم مرغ حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و این زنگ خطر سلامت را به صدا درآورده است، افزایش قیمت دارو مساله‌ای نیست که از کنار آن به راحتی عبور کرد، وزارت محترم بهداشت هر چه سریعتر اقدام کند.


عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رتبه‌بندی معلمان که قانون مجلس است، ادامه داد: دولت باید این قانون را اجرا کند، متاسفانه تاخیر در اجرایی کردن یا تدوین آئین‌نامه به نحوی که مغایر با قانون باشد به هیچ‌وجه پذیرفته شده نیست. همچنین مسکن ملی در برخی نقاط هنوز در حد حرف باقی مانده است، متاسفانه تضمین لازم برای وام مسکن روستایی توسط معاونت رییس جمهور انجام نشده است.


وی در بخش دیگری از نطق خود، تاکید کرد: ویژه خوارانی که بجای فداکاری دنبال بهره‌مندی خاص هستند حتما باید در خود اندیشه کنند چرا از این فرهنگ فاصله گرفته‌اند. باز کردن اتوبان ویژه برای آقازادگانی که جز بی‌عرضگی هنر دیگری ندارند کجا و ندای ملکوتی ابنائنا و ابنائکم کجا؟


این نماینده مجلس افزود: افرادی که به آن طرف پیام ذلت دادند که با تحریم به مردم فشار بیاورید تا حاکمیت تسلیم شود آنان که تمام قد در خدمت اربابان سخنان آنان را واگویه می‌کنند، آنان که بجای ارائه راه‌حل جز حرافی هنر دیگری ندارند، آنها که سالیان سال ادعا می‌کردند ما ژنرال داریم و چاه  برای کشور حفر کردند، آنان که آتشفشان نقدینگی سرسام‌آور و در نتیجه تورم بی‌نظیر را به جان کشور انداختند.


وی تاکید کرد: همان‌ها که کشور را با هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و فقط ۵۰۰ هزار میلیارد بدهی اوراق و نقدینگی ۴۵۰۰ میلیارد تومانی تحویل دادند، همان‌ها که قیمت مسکن را ۷ برابر کردند و مردم کوچه و بازار را به خاک سیاه نشاندند و بجای عذرخواهی از ملت طلبکار هستند باید در روش‌های خود تجدیدنظر کنند.


سلیمی با قدردانی از سفر ریاست محترم جمهور به استان مرکزی، خاطرنشان کرد: حقابه مردم از سد کوچری برغم تاکیدات مکرر به وزیر محترم هنوز اجرایی نشده است، آقای وزیر نوشدارو پس از مرگ سهراب اتفاق نیفتد.