قالیباف درگذشت سردار سیدهاشم درچه ای را تسلیت گفت


تهران – ایرنا – رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت سردار «سیدهاشم درچه‌ای» دارنده نشان پرافتخار فتح و از رزمندگان و فرماندهان استان خراسان در دفاع مقدس را تسلیت گفت.


به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در این پیام با ابراز تاسف و تاثر از عروج شهادت‌گونه سردار رشید اسلام، آزاده دلاور و جانباز سرافراز، «سید هاشم درچه‌ای» نوشت: ایشان مجاهدی مخلص، باصفا و یاور صدیق نظام و ولایت و از اولین رزمندگان منطقه خراسان بودند که با شروع جنگ تحمیلی در مناطق نبرد حضور یافتند و در چند عملیات ظفرمند، شجاعانه به رزم پرداختند.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: راویت‌گری ایشان از خاطرات آن دوران به‌ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر، در گنجینه افتخارات سال‌های حماسه به یادگار برای آیندگان باقی مانده است.  


قالیباف خاطرنشان کرد: سردار درچه‌ای، این الگوی صبر و مقاومت، پیش از دوران اسارت مسئولیت فرماندهی رده‌های مختلف در دفاع مقدس را برعهده داشتند و پس از طی دوران اسارت نیز در عرصه‌های متعدد دفاعی و نظامی خدمتگزاری خستگی‌ناپذیر بودند که به‌ پاس این خدمات مستمر، نشان پرافتخار فتح را از دستان مبارک فرماندهی‌ معظم کل قوا (مدظله‌العالی) دریافت داشتند.


وی یادآور شد: ضمن تجلیل و اظهار ارادت به روح طیبه این فرمانده مخلص که اینجانب در سال‌های دفاع مقدس افتخار همرزمی و همراهی ایشان را داشته‌ام و عرض تسلیت و تعزیت به مردم شریف و ولایتمدار خراسان و شهر مقدس مشهد، همرزمان، دوستان و خانواده صبور وگرانقدر ایشان، برای آن مجاهد بامعرفت که اینک به یاران شهیدش پیوسته، علو درجات و همنشینی با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان محترم صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.


سیدهاشم درچه‌ای از فرماندهان و آزادگان خراسانی دفاع مقدس روز دوشنبه در ۷۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همرزمان شهید خود پیوست.