فیلم های بی گیشه و سرگشتگی های آقای بازیگر مسعود کیمیایی جراحی


تهران-ایرنا- در دهمین بسته خبری از چهلمین جشنواره فیلم فجر می‌خوانیم که برخی منتقدان از فیلم‌های بی‌گیشه جشنواره فجر سخن می‌گویند و دلیل غیبت مسعود کیمیایی در نشست خبری فیلم «خائن کشی» عمل جراحی پا اعلام شد.


به گزارش ایرنا، دهمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، اکران ۲ فیلم را در کارنامه خود ثبت کرد، همچنین چند حاشیه داشت و ۲ نشست خبری هم برگزار شد.


اخبار روز دهم این جشنواره را در ادامه از نظر می گذرانید.


تهیه‌کننده فیلم «خائن‌کشی» گفت: این فیلم با سرمایه کاملا شخصی ساخته شده است حتی ماشینم را برای ساختش فروختم و از هیچ نهاد و ارگان دولتی پولی نگرفتیم.


دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در پی نامه رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: صیانت از آرای مردمی و صحت نتایج نظرسنجی برای ما اصل است.


فیلم‌های بی‌گیشه و سرگشتگی‌های آقای بازیگر/مسعود کیمیایی جراحی شد


نشست خبری فیلم «خائن‌کشی» با جای خالی مسعود کیمیایی درحالی برگزار شد که تهیه کننده این فیلم دلیل غیبت کارگردان را عمل جراحی پا عنوان کرد و مهران مدیری با لبخند گفت: بهانه بود.


امیر آقایی به دلیل ابتلا به کرونا در نشست خبری فیلم خائن کشی شرکت نکرد.


داستان فیلم «شهرک» قابلیت این را دارد تا تماشاگر را تا انتها با خود همراه کند به ویژه سرگشتگی نوید در اولین روزهای ورود به شهرک و تقابلش با پدر و مادر و فرشته و اوستای نقاش که باعث می‌شود بیننده با او همذات‌پنداری کند.


فیلم‌های بی‌گیشه و سرگشتگی‌های آقای بازیگر/مسعود کیمیایی جراحی شد


مهمترین مشکل فیلم «۲۸۸۸» این است که همه چیز هست و هیچ چیز نیست! هم درام خانوادگی است هم حماسی، هم بیوگرافی، هم هنری و هم هزار و یک چیز دیگر اما به دلیل پرداخت نادرست در نهایت آش شله قلمکاری شده که هیچ خوشمزه نیست.


در نهمین شب از اکران‌های چهلمین جشنواره فجر دو فیلم با نام‌های «شهرک» و «۲۸۸۸» به نمایش درآمد. هر دو فیلم می‌خواهند با ایجاد رابطه‌ای اتمسفریک میان ذهنیت کاراکتر و جغرافیای اثر، مضامین مورد نظر خود را بیان کنند.


تهیه‌کننده «قصیده گاو سفید» گفت: شورای بازبینی صدور پروانه، نمایش این فیلم را منوط به‌نظر قوه قضائیه کرده‌است؛ همچنان منتظر دریافت اجازهٔ اکران این فیلم هستیم.


فیلم‌های بی‌گیشه و سرگشتگی‌های آقای بازیگر/مسعود کیمیایی جراحی شد


نشست‌های رسانه‌ای جشنواره فیلم فجر از قاعده و قانون خاصی پیروی نمی‌کند و هر سال به یک شیوه برگزار می‌شود.


سینمای دفاع مقدس، ادای دین چندانی به سرداران و فرماندهان بزرگ جنگ تحمیلی نداشته است و بیشتر آثار معطوف به عملیات‌های جنگی بود، درحالی که آثار در نیمه دوم دهه ۸۰، شکل اجتماعی‌تری به خود گرفت و فرصت یافت تا تا با چند فیلم محدود، گوشه هایی از زندگی چند فرمانده را به تصویر بکشد.


«شهرک» سناریوی قابل قبولی داشت، ویژگی‌ای که در فیلم‌های ایرانی که دیده‌ام بیشتر در فیلم‌های فرهادی واجد استحکام و انسجام بوده است.


فیلم «۲۸۸۸» در میان هجده فیلم اکران شده چهلمین جشنواره فیلم فجر، با دریافت ۲۶.۵ ستاره از منتقدان به جایگاهی بهتر از میانه جدول دست نیافت.


فیلم‌های بی‌گیشه و سرگشتگی‌های آقای بازیگر/مسعود کیمیایی جراحی شد


فیلم «شهرک» به کارگردانی «علی حضرتی» در میان هجده فیلم اکران شده چهلمین جشنواره فیلم فجر، نتوانست بیش از ۲۴.۵ ستاره از منتقدان سینما دریافت کند و در میانه جدول با فیلم «بی‌رویا» رقابت نزدیکی دارد.


کافی است مبدا شناخت‌تان از هادی حجازی فر به پرده نقره‌ای و شمایل حاج احمد متوسلیان برنگردد، کافی است از کمی قبل‌تر او را بشناسید و صحنه‌های بدیعی که او در تئاتر خلق کرده را دیده باشید تا خوشبین و صد البته متوقع به تماشای «موقعیت مهدی» بنشینید.


بعد از بازگشت پیروزمندانه ام به خانه جشنواره، احساس می کنم، سال هاست که به اینجا تعلق دارم. انگار همه اتفاقات عالم در این دو سه روزی که نبودم، در همین یک گله جا افتاده است و من بی خبر مانده ام.


فیلم‌های بی‌گیشه و سرگشتگی‌های آقای بازیگر/مسعود کیمیایی جراحی شد


بخش مردمی جشنواره فیلم فجر مقرر شد امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سینماهای کشور برگزار شود، اما اکنون که این رویداد به انتهای راه رسیده از نظر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌ها در سینماها به درستی رعایت نمی‌شود.


روز دهم چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم «ضد» به کارگردانی امیرحسین ربیعی و «خائن کشی» اثر مسعود کیمیایی میزبان اهالی رسانه خواهد بود.


با نگاهی به آثار حاضر در جشنواره چهلم فیلم فجر امسال متوجه می شویم که عمده این فیلم‌ها، اساسا توجه چندانی به گیشه نداشته اند و از هم‌اکنون می‌توان به گیشه متوسط و یا ضعیف این فیلم‌ها ایمان آورد.


مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی میزان مشارکت این نهاد در چند فیلم سینمایی جشنواره چهلم فیلم فجر را اعلام کرد و گفت: ما از همه تولیدات‌مان در بنیاد سینمایی فارابی دفاع می‌کنیم.


فیلم‌های بی‌گیشه و سرگشتگی‌های آقای بازیگر/مسعود کیمیایی جراحی شد


فیلم‌های اول هر دوره از جشنواره، کنجکاوی برانگیزترین آثار این رویداد بوده اند. در همین دوره کنونی، ۳ فیلم ‌برتر آرای مردمی، از میان آثار اول هستند.


بر اساس آرای مردمی تهران، فیلم‌های «ملاقات خصوصی»، «موقعیت مهدی»، «علفزار»، «شادروان» و «مرد بازنده» پنج فیلم پیشتاز جشنواره چهلم تاکنون اعلام شدند.


شماره جدید از ویژه‌نامه «چله سیمرغ» در صفحه نخست به نقش پررنگ موسسه فارابی در سرمایه‌گذاری روی فیلم‌های حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر پرداخت.


اظهارات روز گذشته تهیه‌کننده «شادروان» درباره سامانه رای‌گیری مردمی جشنواره (سمفا) جنجالی شد، مسعود فراستی با قرار دادن «موقعیت مهدی» در میان سه فیلم اول سینمای دفاع مقدس و فریدون جیرانی با نئورالیستی‌ خواندن «نگهبان شب» از چهره‌های خبرساز در نقد فیلم‌های جشنواره بودند.


بازیگر «۲۸۸۸» گفت: این فیلم یک داستان عاشقانه را در کنار قصه جنگ روایت می‌کند؛ روایتی که ورق ورق و برگ‌برگ جلو می‌رود.


فیلم‌های بی‌گیشه و سرگشتگی‌های آقای بازیگر/مسعود کیمیایی جراحی شد


رئیس سازمان سینمایی از دبیر جشنواره چهلم خواست در زمینه اخذ آرای مردمی این دوره جشنواره، شفاف‌سازی کند.


آهنگساز فیلم «۲۸۸۸» گفت: این فیلم جنگی، روایتی عاشقانه برای ادای احترام به خلبانان نیروی هوایی است بنابراین موسیقی‌ که من برای آن ساختم مینیمال، ساده و عاشقانه است و از سازهای آکوستیک استفاده نکردم.


کارگردان فیلم «ضِد» گفت: فیلمنامه ضِد یک قصه تخیلی است که در پس زمینه آن وقایع تاریخی قرار دارند.