فقط سفرهای ضروری کرونا هنوز قربانی می گیرد


در تابستان داغ، هم‌وطنان‌ شهرهای توریستی را داغ‌دار نکنیم.


با خود می‌گوییم: «عید را که در خانه ماندیم، بهار را که از پشت شیشه تماشا کردیم، حداقل تابستان را از دست ندهیم و سری به شهرهای پر جاذبه و توریستی بزنیم که حال و هوایمان عوض شود». غافل از اینکه ممکن است سال‌ها بعد از این تصمیم، به سختی پشیمان شویم. ممکن است به عزیزان‌مان پیرو این تصمیم‌های غیر عقلانی آسیب بزنیم.


در حال حاضر در پیک دوم شیوع کرونا به سر می‌بریم و بر خلاف تفکر عمومی ویروس ضعیف‌ نشده است و قربانیان خود را از بین هم‌وطنان ما همچنان انتخاب می‌کند. در این شرایط، ما نیز با سفر رفتن به بهانه‌یعوض کردن آب و هوا به ویروس کرونا کمک می‌کنیم. 


با شیوع کرونا در جهان، صنعت حمل و نقل هوایی و اصنافی که مستقیم و غیر مستقیم به این صنعت بزرگ وابسته هستند نیز، ضررهای گزافی را متحمل شدند. برخی از آژانس‌های هواپیمایی بدون توجه به حساسیت‌ و التهاب این شرایط بحرانی، با افزایش تعداد بلیت‌های چارتر (نیم بها) و ارزان قیمت، سعی در جبران این خسارات دارند. درست است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تا حد زیادی مانع از انتقال ویروس می‌شود؛ ولی در پروازهای شلوغ هوایی، مطلقا رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکان‌پذیر نیست. کما اینکه در هواپیماها دستگاه‌های خنک‌کننده وجود دارد نه دستگاه‌های تهویه هوا.



هیچ‌ یک از ما دوست نداریم، امسال آخرین سالی باشد که با خانواده و دوست‌هایمان به مسافرت می‌رویم؛ ولی تصمیم‌هایی که می‌گیریم ما را به مقصد خوبی نمی‌رسانند. بهتر است خودمان از سلامتی خود مراقبت کنیم تا در خوش‌بینانه‌ترین حالت، مجبور به تحمل سختی‌های دوره نقاهت کرونا نباشیم. 


مسافرت با ماشین‌های شخصی نیز خطرهای خود را دارد. هر چه زمان مسافرت و تعداد دفعات ورود به مکان‌های عمومی، مانند پمپ بنزین و سوپر مارکت‌ها بیشتر باشد، امکان ابتلا به کرونا ویروس نیز بیشتر می‌شود. با پرهیز از مسافرت‌های غیر ضروری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم خود را تا زمان تولید انبوه واکسن این ویروس ایمن کنیم. رعایت این موارد راحت‌ترین راه برای عبور از این شرایط سخت است. مسافرت‌های ضروری، شامل مسافرت‌های کاری مهم و مسافرت‌های درمانی هستند که عدم حضور ما، ضررهای جبران‌ناپذیری به بار می‌آورند.



در این‌باره بخوانید: