عشایر تهران از ظرفیت مناسب گردشگری برخوردار هستند


تهران- ایرنا- مدیرکل ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران گفت: ظرفیت جامعه عشایری استان تهران در جذب گردشگر بسیار مناسب است و باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.


سیاوش احمدی میرقائد عصر سه شنبه در بازدید از کمپ مسافران نوروزی عشایر در شهرستان فیروزکوه به خبرنگار ایرنا گفت: در ایام نوروز و تابستان بیشترین تردد مسافران نوروزی در استان تهران است که با راه اندازی چند کمپ نوروزی عشایری استقبال مسافران بسیار مناسب بوده است.


وی افزود: اکنون ۲۲۰ سیاه چادر عشایری برای استقبال از مسافران نوروزی در سراسر کشور راه اندازی شده که چهار سیاه چادر در استان تهران برپا شده است.


مدیرکل ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: براساس برنامه های ستاد ملی خدمات سفرهای نوروزی کشور، عشایر در ایام نوروز ۱۴۰۱ با برپایی سیاه چادر و آلاچیق در مبادی ورودی شهرستان ها، از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال و پذیرایی می کنند.


عشایر تهران از ظرفیت مناسب گردشگری برخوردار هستند


به گفته وی، مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی و توانمندی های تولیدی عشایر آشنا می شوند ضمن اینکه در این چادرها محصولات تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه می شود.


احمدی میرقائد ادامه داد: این اقدام همچنین فرصت مناسبی برای عرضۀ تولیدات صنایع دستی و محصولات دامی عشایر است که لازم است مدیران استانی حداکثر توان خود را برای استفاده از این ظرفیت که گامی برای ارتقای اقتصاد و معیشت عشایر است، به کار بگیرند.


به گفته وی، این کمپ های عشایری در ایام مختلف سال به ویژه در فصل تابستان در سراسر کشور به ویژه استان تهران توسعه خواهد یافت.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40