ظرفیت چشمگیر ترانزیتی ایران در خدمت حمل و نقل بین المللی کالا


تهران-ایرنا- معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: مسیرهای ریلی و جاده ای ایران در زمره مطمئن ترین مسیرهای حمل ونقلی هستند، زیر ساخت ها آماده است و ظرفیت های چشمگیر ترانزیتی ایران در خدمت تسهیلِ ترانزیت بین المللی کالاها بویژه در شرایط فعلی است. 


به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، دبیرکل کمیسیون بین الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا موسوم به تراسیکا امروز شنبه با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. 


در این دیدار، آساوبایف هدف از سفر خود به کشورمان را تاکید بر بهره برداری حداکثری از مسیرهای ترانزیتی ایران برای انتقال کالا از کشورهای آسیای مرکزی به اروپا عنوان کرد. 


وی با اشاره به وضعیت جدید منطقه اظهار داشت: هم اکنون حجم حمل و نقل کالا از آسیای مرکزی به اروپا از طریق دریای خزر و جمهوری آذربایجان بیش از ظرفیت آن می‌باشد و لذا  مسیرهای عبوری از ایران هم اکنون بسیار مورد توجه هستند.  


صفری نیز در این دیدار ضمن استقبال از توسعه همکاری ها با تراسیکا اظهار داشت: مسیرهای ریلی و جاده ای ایران در زمره مطمئن ترین مسیرهای حمل ونقلی هستند، زیر ساخت ها آماده است و ظرفیت های چشمگیر ترانزیتی ایران در خدمت تسهیلِ ترانزیت بین المللی کالاها بویژه در شرایط فعلی است. 


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در خصوص تسهیل در صدور روادیدِ رانندگان کشورهای عضو تراسیکا برای عبور از مسیرهای ترانزیتی ایران تاکید کرد: وزارت امور خارجه آماده هرگونه همکاری در این زمینه می باشد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. 


صفری همچنین از دبیرکل خواست متقابلا صدور روادیدِ رانندگان ایرانی برای عبور از این کشورها تسهیل گردد.  


شایان ذکر است “کمیسیون بین الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا” در سال 1998 با عضویت 12 کشور ایجاد گردید و مقر آن در باکو می باشد. 


جمهوری اسلامی ایران بعنوان سیزدهمین عضو در سال 2009 به این کریدور مهم بین المللی پیوست.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40