سی ان ان آمریکا پوتین را تحریم می کند


نیویورک- ایرنا- شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد آمریکا قصد دارد امروز تحریم هایی را علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعمال کند.


این رسانه آمریکایی به نقل از مقامات آگاه آمریکایی گزارش داد  واشنگتن قصد دارد  امروز تحریم هایی را علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعمال کند.


یکی از این منابع گفت که احتمالاً مقامات روسیه دیگری نیز شامل این تحریم ها خواهند شد.


پیش از این، جوسپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی پس از نشست روز جمعه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. 


بورل افزود: پوتین و لاوروف به همراه اعضای دوما که از این تجاوز (به اوکراین) حمایت می‌کنند، در فهرست افراد تحریم شده قرار دارند.


اتحادیه اروپا همچنین بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و لوکاشنکوف رئیس جمهوری بلاروس را پیش از این تحریم کرده بود. 


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.


رئیس جمهوری آمریکا همچنین پس از رایزنی با اعضای گروه هفت در سخنانی با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کنیم.