سپاه پاسداران قادر به احداث بیمارستان سیار در کوتاه ترین زمان


اصفهان – ایرنا – فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نیرو هم اینک قادراست در کوتاه‌ترین مدت یک بیمارستان سیار با امکانات کافی در هر جای ایران احداث کند.


به گزارش ایرنا، سردار محمد پاکپور روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مرحله دوم بیمارستان تخصصی حاد تنفسی شهید آیت‌الله صدوقی اصفهان افزود: سال‌ ۸۸ برای ارائه خدمت بهداشتی و درمانی در شرق کشور از چادر استفاده می‌کردیم و امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم در کمترین زمان پیشرفته‌ترین بیمارستان سیار را در هر کجای ایران دایر کنیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: سپاه از سال ۱۳۸۸ تاکنون به بیش از سه میلیون نفر تنها در سیستان و بلوچستان در زمینه‌هایی مختلف انواع خدمات بهداشتی و درمانی خدمت ارائه کرده است به گونه ای که  سال اول که این اقدامات را آغاز کردیم اتاق عمل نداشتیم ولی امروز توانایی وجود دارد در کوتاه‌ترین مدت یک بیمارستان ایران احداث شود.
 سردار پاکپور به حضور سپاه در زلزله سرپل ذهاب، اشاره کرد و افزود: در این حادثه به‌رغم اینکه بالگردهای نیروی زمینی سپاه آماده انتقال بیماران به شهر بودند در مدت سه روز سه باب  بیمارستان در منطقه زلزله زده  ایجاد شد که با راه‌اندازی این بیمارستان‌ها دیگر احتیاجی به انتقال بیمار نبود.
وی به نقش سپاه در مواجهه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: بهداری نیروی زمینی برای مدیریت و مقابله با این بیماری با قدرت وارد شد و امروز  ۸۰۰ تخت ویژه در مجموعه بهداری نیروی زمینی سپاه برای کرونا در سطح کشور در نظر گرفته شد که ظرفیتی بی‌نظیر است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه به راه‌اندازی بیمارستان با ۲۵۰ تخت ویژه بیماران حاد تنفسی در اصفهان اشاره کرد و گفت: در این بیمارستان‌های لایه‌های مختلف برای انرژی برق مورد نیاز دستگاه‌ها از جمله تامین برق از ۲ نقطه شهر، تهیه ژنراتور ویژه دستگاه‌های مختلف و پیش‌بینی یک ژنراتور بزرگ دیگر برای کلیه دستگاه‌ها به‌عنوان لایه سوم در نظر گرفته شده است.
سردار پاک‌پور کرد: این بیمارستان‌ها می‌تواند ظرفیتی ایجاد کند تا حتی در زمان‌هایی که موج کرونایی وجود ندارد زمینه درمان بیماران کرونایی در این مراکز به عنوان یک مرکز تخصصی فراهم شود.
 وی ادامه داد: آمادگی در سطح بهداری نیرو برای هر شرایطی فراهم شده است و تمام بیمارستان‌های نیروی زمینی یک پشتوانه دیگری از جمله همین بیمارستان‌های سیار تخصصی دارند که امکان خدمات‌رسانی به مناطق محروم را نیز فراهم کرده است.
 فرمانده نیروی زمینی سپاه در باره مرحله دوم بیمارستان تخصصی حاد تنفسی شهید آیت‌الله صدوقی اصفهان گفت: این بیمارستان امکانات ویژه بیماران تنفسی و تمام شاخص‌های دانشگاه علوم پزشکی را دارد و از این ظرفیت برخوردار است که ۲۵۰ تخت را در به سرعت آماده کند و در خود جای دهد. 
وی خاطر نشان کرد: ۱٠ ماه پیش مرحله اول این بیمارستان با ظرفیت ۱۰۰ تخت راه‌اندازی شد و امروز نیز مرحله دوم آن با ظرفیت ۱۵۰ تخت راه‌اندازی می‌شود.
سردار پاک‌پور خاطر نشان کرد: در  کشور ۶ یا هفت باب بیمارستان سیار خاص حاد تنفسی داریم که پشتیبان بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و در صورت نیاز در کوتاه‌ترین زمان مستقر می‌شوند و پذیرش بیمار می‌کنند.
مرحله دوم بیمارستان تخصصی حاد تنفسی نیروی زمینی سپاه با ظرفیت ۱۵۰تخت صبح امروز با حضور سردار محمد پاک‌پور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسوولان استان افتتاح شد.
پیش از این مرحله اول این بیمارستان با ظرفیت ۱۰۰ تخت آماده شده بود و با اضافه شدن ۱۵۰ تخت دیگر مجموع تخت‌های این بیمارستان به ۲۵۰ تخت رسید.