سند جامع صنعت هسته ای در افق ۲۰ ساله تدوین می شود


تهران – ایرنا – نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند تا از طریق سازمان انرژی اتمی سند جامع و نقشه راه، توسعه صنعت هسته‌ای کشور در افق ۲۰ ساله را در تمام حوزه‌های صنعت هسته‌ای تدوین و اقدام قانونی لازم برای تصویب آن را حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ به عمل آورد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست عصر امروز- دوشنبه( ۱۶ اسفند ماه) در بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه با بندهای الحاقی۴، ۵ و ۶ تبصره۱۵ به شرح زیر موافقت کردند:


بند الحاقی۴- به دولت اجازه داده می شود نسبت به اصلاح ساختار اداری شرکت های توزیع و تولید برق استانها اقدام نماید. اساسنامه آن به پیشنهاد وزیر نیرو به تصویب هیأت وزیران می رسد.


بندالحاقی۵- دولت مجاز است به نسبت مشارکت واحدهای صنعتی در تأمین مالی نیروگاههای برق اتمی و تجدیدپذیر، در مقابل برق دریافتی از این نیروگاه ها، در هر نقطه‌ای از کشور، هزینه ای را برای انتقال برق این نیروگاه ها دریافت ننماید.


بندالحاقی۶- دولت مکلف است از طریق سازمان انرژی اتمی با همکاری و أخذ نظر وزارتخانه های نیرو، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین همکاری سایر دستگاههای اجرایی دولتی، خصوصی و انجمن‌های علمی مرتبط، سند جامع و نقشه راه، توسعه صنعت هسته‌ای کشور در افق ۲۰ ساله را در تمام حوزه‌های صنعت هسته‌ای از قبیل انرژی  هسته ای(شکافت و همجوشی هسته ای و سایر رهیافت ها)، کاربرد پرتوها، پزشکی هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، شتاب دهنده‌های ذرات و سایر حوزه‌های صنعت هسته‌ای تدوین و اقدام قانونی لازم برای تصویب آن حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ به عمل آورد.