سردار دل ها آینه تمام قد عشق به وطن


ایسنا/کرمان خواجوی کرمان حدود 770 سال پیش این شعر را در وصف کرمانی ها سرود: هر چند که از روی کریمان خجلیم/غم نیست که پرورده این آب و گلیم/در روی زمین نیست چو کرمان جایی/کرمان دل عالم است و ما اهل دلیم


به گزارش ایسنا، قرن هاست که اهل دل بودن کرمانی ها به همه ثابت شده است و امروزه می بینیم که سردار دل ها مضمون این شعر را کاملا ثابت کرد.


امروز با اینکه سه سال از ملکوتی شدن حاج قاسم سلیمانی می گذرد اما هنوز داغ او برای آزادی خواهان جهان تازه است و این امر از زائرینی که برای زیارت مزار باشکوهش در گلزار بین المللی شهدای کرمان می آیند، کاملا مشهود و تثبیت شده است.


سردار دل ها در عنفوان جوانی هشت سال از خاک میهن در مقابل متجاوزین دفاع کرد ولی فداکاری های ایشان با پایان جنگ تمام نشد. او آینه تمام قد عشق به وطن و هم میهن بود و شاهد بودیم که با خدمات ارزنده جنوبشرق کشور را از ناامنی ها نجات داد و امنیت کامل برای کشور به ارمغان آورد.


اما باز هم اینجا پایان بشردوستی ایشان نبود و حاج قاسم بعد از امنیت بخشیدن کامل کشور به فکر کشورهای مسلمان مورد ظلم نیز بود که ما و همه جهان شاهد جان فشانی ها و خدمات فوق العاده ایشان در کشورهایی مانند؛ فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و … بودیم.


آنچه که در هشت سال دفاع مقدس از خاک وطن، غیرقابل انکار است، این است که بعثی ها همواره از حضور لشکر 41 ثارالله در عملیات ها وحشت داشتند، این به دلیل جان فدایی فرمانده لشکر 41 ثارالله حاج قاسم سلیمانی بود و همین بی باکی فرمانده او را خاری در چشم استکبار جهانی کرد.


شاهد بودیم که سپهبد سلیمانی با درایت کامل برای کشورهای منطقه نیز امنیت به ارمغان آورد و گروه های تروریستی مانند داعش را در کشورهای اسلامی ریشه کن کرد.


اما خدمات او مختص جنگ و امنیت بخشیدن نبود، حاج قاسم کسی بود که هرگز خانواده همرزمانش و شهدای کشور را فراموش نکرد. او همچون پسری مهربان و پدری دلسوز به خانواده های شهداء سر می زد و از آنها دلجویی می کرد و پدران و مادران شهدا او را مانند پسر خودشان دوست داشتند.


سردار حاج قاسم سلیمانی عاشقانه مردم کشور را با هر دین، لباس، قومیت و زبانی دوست داشت و بارها در زمان حیاتشان شاهد فرمایش ایشان بودیم که «جامعه ما خانواده ماست همان دختر کم‌ حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست».

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا