ساداتی نژاد کشاورزی قراردادی امسال اجرایی می شود


تهران – ایرنا – وزیر جهاد کشاورزی از کشت دو میلیون هکتار گندم، ۴۰ هزار هکتار برنج، هفت میلیون هکتار دیم برای امسال و میوه تنظیم بازار نوروز ۱۴۰۲ براساس کشاورزی قراردادی خبر داد.


به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، محمدجواد ساداتی نژاد درباره حضور در نشست امروز دوشنبه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در این نشست برنامه‌های وزارتخانه برای عملیاتی شدن شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» در سال ۱۴۰۱  تشریح شد.


وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین درباره هم‌افزایی برای کارآمدسازی دانش بنیان در حوزه کشاورزی،  کاهش وابستگی و خودکفایی در زمینه نهاده های دامی و دیگر محصولات مطالبی مطرح شد.


وی ادامه داد: این وزارتخانه آیین نامه ای را با عنوان فرمان اجرایی ساختن شعار سال در ۱۹ ماده روز گذشته در هیات دولت به تصویب رساند که در همین هفته ابلاغ خواهد شد. هدف از اجرای این آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی است.


ساداتی نژاد تاکید کرد: مواد مختلفی در حوزه هایی از جمله خودکفایی بخش کشت،  دانش بنیان کردن کشاورزی، تامین بذر، سموم و… در این آیین نامه قرار دارد.


وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کشاورزی قراردادی گفت: می‌خواهیم کل حوزه کشت گندم در سال جاری که شامل دو میلیون هکتار است،  ۴۰ هزار هکتار برنج، هفت میلیون هکتار دیم و میوه تنظیم بازار نوروز ۱۴۰۲ را براساس کشاورزی قراردادی پیش ببریم و در این راستا از طریق بسته های کودی و آموزشی حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.


وی درباره خرید تضمینی گندم گفت: ما امسال با تعیین قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم که در نخستین جلسه دولت در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید، امیدواریم بتوانیم انگیزه بیشتری را در کشاورزان به وجود آورده باشیم. تعدیل قیمت کود نیز اقدام بسیار ارزشمندی بود که امیدواریم سازوکار مطلوبی داشته باشد.


وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: نگاه تنظیم بازار و صیانت از سفره مردم در سال ۱۴۰۱ با قدرت و قوت بیشتری پیگیری خواهد شد و این اطمینان را به مردم می دهیم که در حوزه کالاهای اساسی و نهاده های دامی هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد و ذخایر در حد مطلوبی قرار دارد و در بحث های تولیدی هم هیچ کم و کاستی وجود ندارد و این نویدی است برای ایجاد امنیت پایدار غذایی در سال جاری که شاهد آن خواهیم بود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40