رحمتی فدراسیون فوتبال در قبال پولی که می گیرد مسوول باشد


تهران – ایرنا – مربی سابق تیم فوتبال پدیده گفت: مبلغ قابل توجهی را سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از باشگاه ها می گیرند و تعهدی در قبال اینکه بازیکن به پول خود از باشگاه می رسد یا نه ندارند و بلافاصله پنجره باشگاه را می بندند و باید این مسوولیت را بر گردن بگیرند.


به گزارش ایرنا، سیدمهدی رحمتی در گفت وگویی با تبریک روز پدر و میلاد امام علی(ع) اظهار داشت: پدرم پرسپولیسی بود اما وقتی به استقلال رفتم آبی شدم و پسرانم هم استقلالی هستند و هر دو پسر من علاقه خاصی به فوتبال دارند.


وی افزود: به عابد زاده تبریک می گویم که چنین فرزندی تربیت کرده است. زمانی که فوتبالیست شدیم در زمینی که بازی می کردیم هزینه ای پرداخت نمی کردیم و یکی از مشکلات کشور نبود زیرساخت هاست. اکنون آن زمین ها چمن مصنوعی شده و باید هزینه های گزافی پرداخت کنیم تا بتوانیم فوتبال بازی کنیم. فوتبال پایه و زیرساخت های آن مشکل دارد.


بازیکن سابق استقلال عنوان کرد: در نقل و انتقالات نیم فصل بازیکنان جوان کمی جابجا شدند. در فوتبال ایران خیلی بازیکن جوان بود اما اکنون شرایط به گونه ای است که نمی توانند فوتبال بازی کنند. علاقه مندان به فوتبال باید برای تست در تیم باشگاهی باید هزینه کنند.


وی درباره علاقه مندی خود به فوتبال گفت: پدرم مشکلی نداشت اما مادرم می گفت اول درس بعد فوتبال اما بیشتر زمان خود را صرف فوتبال کردیم. اکنون ادامه تحصیل می دهم و آن زمان دنبال عشقم رفتم. مادرم لباس هایم را همواره پاره می کرد تا به تمرین فوتبال نروم.


رحمتی اضافه کرد: شرایط زندگی ام به گونه ای بود که باید هم فوتبال بازی و نیز کار می کردم. می توانستم دو یا سه سال دیگر فوتبال بازی کنم اما زانویم اذیت می کرد و به دنبال هدف جدیدم بودم. وقتی وارد مربیگری می شویم از صفر شروع می کنیم و در این نیم فصل در کلاس های مربیگری شرکت کردم و مدرک بی را گرفتم.


وی درباره اسکوچیچ خاطرنشان کرد: اسکوچیچ در سخت ترین شرایط ممکن تیم ملی را تحویل گرفت و با بهترین شرایط و با کمترین امکانات و مبلغ قرارداد تیم را به جام جهانی رساند و باید از وی تشکر کنیم.


بازیکن سابق تیم ملی فوتبال یادآور شد: فوتبال روز دنیا براساس نتیجه گیری است اما تیم های سپاهان و رفسنجان دنبال فوتبال خوب هستند. سطح کیفی فوتبال ما پایین آمده زیرا همه مربیان و تیم ها بدنبال نباختن هستند. آمار گلزنی در لیگ بیانگر این مساله است و استقلال اگر این روند را ادامه دهد موفق می شود و پرسپولیس و نساجی تیم های خوبی بودند و برخی تیم ها واقعا زحمت می کشند و از نوع و سبک فوتبال آنها مشخص است.


وی افزود: رسانه های ما دنبال این هستند تا دعوا را برجسته کنند و عکس از خیریه رفتن بازیکنان نمی گذارند چون مردم به آن توجه نمی کنند و مردم ما دنبال دعوا هستند و فضای مجازی آفت فوتبال ایران است و بازیکنان را اذیت می کند و خیلی از بازیکنان بخاطر فضای مجازی می ترسیدند به توپ ضربه بزنند. در این مدت هم هر چقدر به جلو رفتم سعی کردم درباره تیم خودم حرف بزنم نه تیم مقابل.


رحمتی گفت: مشکل فوتبال این است که مبلغ قابل توجهی را سازمان لیگ و فدراسیون از باشگاه ها می گیرند و تعهدی در قبال اینکه بازیکن به پول خود از باشگاه می رسد یا نه ندارند و بلافاصله پنجره باشگاه را می بندند و باید این مسوولیت را برگردن بگیرند. اگر یک بار در این اتفاقات بزرگ یکی مقصر شود، این رخدادها دیگر تکرار نخواهد شد. چه فردی قرارداد ویلموتس را بسته است. او باید جواب دهد. فقط پول از کشور ما خارج می شود. فردی که کارت بازی را صادر کرده باید مسوول باشد.


وی ادامه داد: فدراسیون در قبال پولی که می گیرد مسوول است. از تیم پدیده خراسان شکایت کردم و کمیته انضباطی رای داده و مبلغی برای رسیدگی به شکایت نریختند و پرونده به استیناف رفته و تا حکم قطعی شود معلوم نیست این تیم اخر فصل می افتد یا نه و تنها اتفاق این بود که فدراسیون پول را کسر کرده است.