رایزنی های ژنرال پاکستانی در اروپا همزمان با تداوم جنگ در اوکراین


تهران -ایرنا -رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان همزمان با انتقاد شدید اسلام‌آباد از رویکرد دوگانه غرب در قبال اوکراین و خشم اروپایی‌ها از عدم محکوم کردن حرکت روسیه از سوی پاکستان، طی بازدید رسمی از آلمان و سوئیس با مقام‌های بلندپایه نظامی و امنیتی این کشورها دیدار کرد.


به گزارش روز جمعه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، ژنرال «ندیم رضا» سفرهای رسمی به آلمان و سوئیس انجام داد و طی  آن با همتایان خود و دیگر مقامات نظامی، دفاعی و امنیتی این دو کشور پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه، اوضاع فعلی در اروپا به ویژه تحولات افغانستان تبادل نظر کرد.


این بازدید درحالی انجام می‌شود که هفته‌های اخیر سفیران اروپایی مقیم اسلام‌آباد طی نامه‌ای از رویکرد بی‌طرفی پاکستان در قبال جنگ اوکراین انتقاد و محکومیت روسیه از جانب اسلام‌آباد را مطالبه کردند، اقدامی که از سوی مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد مورد سرزنش قرار گرفت و نخست وزیر پاکستان نیز به صراحت از زیاده خواهی غرب انتقاد کرد.


روابط عمومی ارتش پاکستان امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در آلمان و سوئیس از مراکز نظامی و دفاعی بازدید کرد و سپس با حضور در نشست‌های مختلف در موسسات امنیتی این کشورها به تبیین مواضع پاکستان در قبال تحولات اروپا، افغانستان و همکاری‌های مشترک پرداخت.


ژنرال ندیم رضا همچنین از مرکز سیاست امنیتی ژنو (GCSP) که یک نهاد بین المللی در حوزه آموزش اجرایی در زمینه سیاست جامع صلح و امنیت جهانی شناخته می‌شود، بازدید و دیدگاه امنیتی پاکستان درباره وضعیت ژئواستراتژیک منطقه با تاکید بر ثبات افغانستان و ضرورت آشتی در این کشور همسایه برای صلح و امنیت منطقه را تشریح کرد.


 اواسط اسفندماه امسال «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با انتقاد شدید از نمایندگان غرب که با انتشار نامه‌ای مشترک پاکستان را به محکومیت روسیه ترغیب کردند، تاکید کرد ما برده شما نیستیم که هر چه می‌گویید انجام دهیم.


اسلام‌آباد که زمانی متحد سنتی غرب شناخته می‌شد، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیرامون حمله روسیه به اوکراین رای ممتنع داد.


نخست وزیر پاکستان پنجم اسفند، در حالی که ترس از حمله روسیه به اوکراین افزایش می‌یافت، با «ولادیمیر پوتین» در مسکو دیدار کرد و ساعاتی بعد رئیس جمهوری روسیه فرمان حمله به اوکراین را صادر کرد.


تهران – ایرنا – ژاپن به دنبال جنگ اوکراین امروز جمعه  ۱۵ مقام و ۹ نهاد روسیه را تحریم کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40