رئیس جمهور از بیمارستان در حال ساخت پیشوا بازدید کرد


پیشوا – ایرنا -رئیس جمهور کشورمان روز شنبه در جریان سفر به شهرستان پیشوا، از بیمارستان در حال ساخت این شهرستان بازدید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز شنبه در جریان سفر به شهرستان پیشوا، از بیمارستان در حال ساخت و نیمه تمام این شهرستان بازدید کرد.


شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت، یکی از شهرستان‌های استان تهران است که از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی بی‌بهره است و با پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر، ساختمان نیمه‌تمام بیمارستانی که در ابتدا به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا تعلق داشت، به سرانجام نرسیده و تکمیل نشده است.


اواسط سال  ۱۳۸۷ بود که با ورود رشته‌های پرستاری و پزشکی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا، زمینی در شهرک نقش جهان، مقابل ساختمان مرکزی این واحد دانشگاهی خریداری شد و عملیات اجرایی آن با سرعت آغاز شد.


روند سریع ساخت و ساز این بیمارستان در ابتدا به گونه‌ای بود که همگان تصور می‌کردند در کمترین زمان مردم پیشوا دارای بیمارستان می‌شوند و مسئولان وقت، زمانی حداکثر ۴ ساله را برای تکمیل و افتتاح آن اعلام می‌کردند ولی عملیات اجرایی این طرح مهم با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی متوقف شد و تا کنون هیچ اقدام عملی برای تکمیل آن صورت نگرفت.


سال ۱۳۹۹ و با پیگیری‌های صورت گرفته، موضوع تکمیل این بیمارستان در نشست مشترک مسئولان شهرستان با استاندار تهران، رؤسای دانشگاه آزاد و علوم پزشکی شهید بهشتی و معاونانشان مطرح و مقرر شد تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، مالکیت بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی به همراه کلیه متعلقات آن به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود و سال گذشته با ورود دادستان پیشوا،این مهم محقق شد و این سازه به دانشگاه شهید بهشتی واگذار شد.


مردم شهرستان پیشوا ۱۴ سال است که سازه‌نیمه تمام یک بیمارستان را نظاره گر هستند و امروز امید دارند تا به واسطه تلاش دولت سیزدهم و حضور هیأت دولت در شهرستان‌های استان، زمینه تکمیل شدن آن فراهم شود تا این شهرستان فاقد حتی یک تخت بیمارستانی، صاحب بیمارستان شود.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40